Brev:
Hvor længe må hun sove?
26. september 2008
Alder:
2 mdr.
Hvor længe må hun sove?
Hej Helen,
Tak for dine gode svar. Nu har jeg brug for råd igen.
Vores datter er nu blevet 8 uger. Hun trives og vokser som hun skal. Jeg ammer hende forsat fuldt ud, og det er der ingen problemer med.
Jeg er dog lidt bekymret over hendes søvn, for hvor lange stræk må hun egenlig tage i hendes alder. Jeg tænker i forhold til mad. Hun sover nemlig nu rimelig fast fra 18 - 19 tiden og helt til 01- 02 om natten før hun vågner og vil have mad. Det synes jeg virker som længe, for ofte har vi leget lidt inden hun blev lagt til at sove, så hun har nogle gange ikke spist i 7 eller 8 timer. Er det okay eller skal jeg vægge hende? Jeg er ofte selv vågen inden hende fordi mine bryster er vildt spændte.
Jeg er splittet imellem ikke at ville forstyrre hendes søvn, og tvivl om hun kan klare sig uden mad så længe, når hun ikke er ældre end hun er. Når hun vågner ammer jeg, og så bliver hun puttet igen. Så sover hun normalt videre uden problemer til ved 4 - 4:30 tiden. Vi står op og 'har dag' alt mellem 6 og 8
I løbet af dagen tager hun flere små lurer på en 30-40 min, og så har hun to faste længere lure en tidlig eftermiddagen fra cirka 12:30 tiden og en sen eftermiddag/ aften fra cirka 16:30 - det er minimum en time ofte to. Jeg ved godt at hun ideelt skal have en om formiddagen også, men det har vist sig lidt svært. måske fordi hun sover så godt om natten?
Er det okay eller skal jeg gøre noget anderledes?