Brev:
Vil ikke spise - opkastprovokation
2. april 2004
Alder:
2 år
Vil ikke spise - opkastprovokation
Hej
Jeg har en dreng på knap 2 år, som i en periode på snart en mdr. ikke vil spise, trods det jeg laver hans ynglingsmad, eller ved rugbrød, laver det indbydende, andre former med farver. Jeg forsøger hele tiden at gøre det indbydende, lave spisningen til en hygge-tid. Jeg går hjemme og har dermed tiden til meget hygge. Han har aldrig været kræsen og altid haft mod på at smage nye ting.
Han er nu en lille letvægter, højde: ca. 88, vægt 10,2.
I det daglige tuller han ellers rundt og leger og er normalt en meget glad og harmonisk dreng, men i den seneste tid, efter en tur med falsk strubehoste, er han begyndt at slå (lidt) og hvis han ikke får sin vilje, begynder han at græde, derefter begynder bevidst at hoste med efterfølgende opkastprovokation som af og til ender i opkast, når han for en gang skyld har noget i maven.
Jeg er frustreret over hans manglende appetit og hans opkastprovokation, hvordan får jeg ham til at spise igen (han får ikke meget sukker i løbet af dagen) og hvad skal jeg gøre når han får et af sine "anfald"?
Han fik en lillebror for 8 mdr siden som han elsker. Jeg sidder ikke meget med den lille, da han tit sidder og leger, men jeg gør selvfølgelig de normale huslige pligter ved siden af at jeg er sammen med børnene.
Han skal iøvrigt starte i dagpleje igen på torsdag (Vi er flyttet fra en til en anden kommune og han har gået hjemme hos mig og den lille i 3 1/2 mdr, da vi ikke kunne få en plads før) og det tror jeg bliver godt for ham, så han får lidt modstand fra andre børn bl.a. hans kusine som går i samme dagpleje.
Med venlig hilsen
den frustrerede