Brev:
Søvn og tænder
17. september 2008
Alder:
3 mdr.
Søvn og tænder
Hej Helen,
Daniel er nu 4 1/2 måned og har det rigtig godt.
Jeg har et spørgsmål omkring søvn - han sover ca 10-12 timer om natten, men ikke regelmæssigt om dagen, og nogle dage ikke mere end en timestid eller 2. Jeg er klar over anbefalingerne mht at lægge barnet til at sove om dagen, men når han ikke selv falder i søvn er han virkelig ikke træt, og græder, hvis jeg prøver at lægge ham i seng. Som barn sov min mand tilsvarende lidt, og børn er jo forskellige - kan du se noget problem i, at Daniel ikke sover så meget som gennemsnittet?
Han er stadig fuldt ammet - i den sidste månedstid har jeg lagt mærke til en lille knop midt i over-gummen, som er lidt hård - sådan en har jeg jo også, bagved fortænderne. Den er vel normal?
Han er også begyndt at savle meget, og bide enthusiastisk i alting - jeg troede egentlig ikke, at han skulle have tænder endnu... Kan ammede børn med tænder lære at lade være med at bide?
Venlig hilsen
Den nye mor