Svar: Hvide knopper på Penis
17. februar 2006
Alder:
18 år
Hej Daniel
Det lyder sandsynligt at du og din kæreste kan have smittet hinanden, evt. med svamp. Det vil under alle omstændigheder være relevant at I begge bliver behandlet - Det I skal behandles med hedder Brentan og skal haves på recept fra jeres læge.
Du skal naturligvis også være opmærksom på om du kan have det der hedder kondylomer.
Til sidst vil jeg lige sige at det jo også kan være en form for talgknopper du har fået. Dette er helt almindeligt og ikke noget man gør noget ved.
Lidt irritation og lidt rødme kan også være helt normalt. Det kan have betydning hvor 'voldsomt' I har været sammen, men det kan også bare være lidt irritation af slimhinden.
Prøv i første omgang at vaske dig med intimsæbe. Det fås på apoteket og/eller i Matas og hedder 'intimsæbe' eller f.eks. Vivag. Hvis dette ikke hjælper, så må du til lægen. Din kæreste vil også have glæde af intimsæben
Fortsat held og lykke
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske