Gravid - 17 år

12. juli 2004

Kategori:
Alder:
17 år

Gravid - 17 år

Hej!

Jeg er en pige på 17 år som for ca. tre uger siden glemte at ta sin p-pille - og ca. et døgn efter gik i seng med sin kæreste.... tænkte ikke videre over det - men nu er jeg lidt nervøs.... det spænder rigtig meget i mit bryst og mine brystvorter er enormt følsomme....desuden har jeg de sidste 5 dage haft meget kvalme...

Jeg ved at p-pillerne kan have bivirkninger - kvalme og brystspændinger osv... men nu hænger det altså bare sådan sammen, at jeg har været på p-piller i et halvt år - og har ALDRIG før haft bivirkninger som disse...

Er stadig på p-piller og holder "pause" fra torsdag af og skulle forhåbentlig gerne få min menstrution om tirsdagen...

Mit spørgsmål er altså, er der nogen grund til bekymring for en evt. graviditet?

Med venlig hilsen mig

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger