Modermærker - 18 år

17. juni 2004

Kategori:
Alder:
18 år

Modermærker - 18 år

Hej

Jeg har lige et par spørgsmål, jeg håber du vil svare på.

Jeg har mange små modermærker, og et stort på ryggen. For nogle dage siden opdagede jeg at det var kommet to små modermærker i min håndflade, er det noget man bør tale med sin læge om?

Jeg har et modermærke over mit ene bryst. Den mærkes som en slags vorte. Den er ikke lige så stor og fyldig, som en vorte. Den er også brunlig, mørke brun inde i midten. Er det noget jeg skal gå til lægen med?

Jeg har også tit været i solarium. Men gør det ikke mere af frygt for modermærkekræft (tror nok det hedder sådan). Jeg har hørt noget om at det er meget farligt, at gå i solarium.

Hvordan kan jeg så se/ mærke om jeg har fået det.

Håber du vil svare.

Hilsen Dorthe

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Moderkage

Moderkagen forsynet barnet med næring, imens det ligger inde i livmoderen. Når fødslen er forbi, og navlestrengen er klippet over, så skal moderkagen fødes.

Hos nogle kvinder kommer den helt af sig selv, hos andre skal man presse lidt for at få den ud. Det kan ske, at moderkagen ikke kan komme ud på normal vis og derfor må kvinden bedøves, og den må fjernes af en læge. Bedøvelse er nødvendigt, for hvis kvinden var vågen, ville det gøre meget ondt.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig