Modermærker - 18 år

17. juni 2004

Kategori:
Alder:
18 år

Modermærker - 18 år

Hej

Jeg har lige et par spørgsmål, jeg håber du vil svare på.

Jeg har mange små modermærker, og et stort på ryggen. For nogle dage siden opdagede jeg at det var kommet to små modermærker i min håndflade, er det noget man bør tale med sin læge om?

Jeg har et modermærke over mit ene bryst. Den mærkes som en slags vorte. Den er ikke lige så stor og fyldig, som en vorte. Den er også brunlig, mørke brun inde i midten. Er det noget jeg skal gå til lægen med?

Jeg har også tit været i solarium. Men gør det ikke mere af frygt for modermærkekræft (tror nok det hedder sådan). Jeg har hørt noget om at det er meget farligt, at gå i solarium.

Hvordan kan jeg så se/ mærke om jeg har fået det.

Håber du vil svare.

Hilsen Dorthe

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Udslæt - hos børn

Børn kan få mange forskellige slags knopper og udslæt. Det kan være svært at afgøre, om det bare er noget forbipasserende, og hvis du er i tvivl, så kontakt altid lægen. De mest almindelige former for udslæt hos babyer er:

- Ble-eksem: Voldsom rød numse, knopper, og det kan være smertefuldt. Det kan skyldes at barnet ikke tåler det materiale, som engangsbleen er lavet af, og det kan derfor være en fordel at prøve et andet blemærke. Det kan også skyldes, at barnets hud reagerer på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar til min ældste søn og hans spørgsmål om ’bierne og blomsterne’. Vi har læst et par bøger sammen, han grinede rigtig meget … men fik stillet sin nysgerrighed!

Det var en rigtig god idé at læse bøger sammen, for du har jo fuldstændig ret: Det kan være grænseoverskridende for både barn og voksen af snakke om den slags sammen, mens en bog oplyser nøgternt og godt. Intimsfæren bevares intakt, genialt!