Brev:
Vuggestue og overstimulering
4. juni 2021
Alder:
12 mdr.
Vuggestue og overstimulering
Kære Helen.
Endnu et spørgsmål herfra.
Min dreng er startet i vuggestue - indkøringen har taget halvanden måned fordi han havde meget svært ved at være væk fra mor, men nu er han blevet rigtig glad for det og er glad hver gang jeg henter ham.
Men i løbet af eftermiddagen/aftenen når vi er kommet hjem virker han som om at han har lidt svært ved at rumme det hele. Han skriger pludseligt og meget voldsomt og har nogle vilde humørsvingninger. ...
...
Jeg går ud fra at det er fordi han skal vænne sig til alle de indtryk når han har været så vant til at gå hjemme med mig, men hvad kan vi gøre når han skriger sådan? Jeg prøver at aflede ham, men nogle gange virker det så hysterisk og jeg har da også taget mig selv i at blive irriteret på ham over hans udbrud, selvom jeg jo godt ved at jeg ikke bør.
Men hvad kan jeg gøre for at få ro på? Og er det normalt eller hvad kan jeg forvente?
Hilsen herfra