Vuggestue og overstimulering

4. juni 2021

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Vuggestue og overstimulering

Kære Helen.

Endnu et spørgsmål herfra.

Min dreng er startet i vuggestue - indkøringen har taget halvanden måned fordi han havde meget svært ved at være væk fra mor, men nu er han blevet rigtig glad for det og er glad hver gang jeg henter ham.

Men i løbet af eftermiddagen/aftenen når vi er kommet hjem virker han som om at han har lidt svært ved at rumme det hele. Han skriger pludseligt og meget voldsomt og har nogle vilde humørsvingninger. ...

Annonce

...

Jeg går ud fra at det er fordi han skal vænne sig til alle de indtryk når han har været så vant til at gå hjemme med mig, men hvad kan vi gøre når han skriger sådan? Jeg prøver at aflede ham, men nogle gange virker det så hysterisk og jeg har da også taget mig selv i at blive irriteret på ham over hans udbrud, selvom jeg jo godt ved at jeg ikke bør.

Men hvad kan jeg gøre for at få ro på? Og er det normalt eller hvad kan jeg forvente?

Hilsen herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Plus-Plus BIG: Sjov og lærerig leg for de mindste

Når det kommer til små børns udvikling, spiller leg en afgørende rolle. Det er en væsentlig måde for børn til at udvikle deres finmotorik, evnen til at fordybe sig, lære om farver og former osv. BIG har vist sig at være godt til netop det, og derfor vælger mange vuggestuer og børnehaver også BIG, ...

Læs mere her

18. oktober 2024 | Sygdom | 14 mdr.

Skoldkopper eller hånd- fod og mundsyge?

Kære Helen Vores datter på 14 måneder har fået enten skoldkopper eller hånd-...

12. oktober 2024 | Udvikling | 10 mdr.

Slår hovedet ind i ting

Hej Helen Vores datter på 10 måneder er begyndt at slå sit hoved ind i ting....

6. oktober 2024 | Sovevaner | 11 mdr.

Dreng 11 mdr vil ikke længere puttes af far

Kære Helen Vi står i en lidt presset situation, da vores dreng på 11...

7. september 2024 | Amning | 11 mdr.

Søvn og ammestop - 11 mdr.

Kære Helen Jeg har en glad og nysgerrig dreng på 11måneder og 14 dage. Jeg...

31. juli 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Dagsplan til min dreng på 10 måneder

Kære Helen Min dreng er nu blevet 10 måneder, og han skal starte i vuggestue...

Annonce

Viden om børn:

Seng

Mange babyer har ikke brug for tremmeseng i begyndelsen, da sengen vil være for stor og dermed for utryg for barnet. I begyndelsen kan man derfor stille liften i tremmesengen, hvis man ønsker at barnet skal sove i sengen der.

Et barn vil ofte kunne bruge tremmesengen til det er ca 2.5-3 år gammelt og det er vigtigt at vælge en god seng. Her er lidt overvejelser og gode råd:

- Vælg en seng, som måler ca 110 cm x 55 cm. Den størrelse passer til de fleste børn indtil...

Læs mere i Babylex

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Denne måneds præmie: Vind kreativt legetøj til dit barn!

Værdi 520,-

tilmeld

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Du har hjulpet mig med at få min datter til at sove i egen seng og sidenhen på eget værelse og det er bare gået SÅ fint! Jeg fulgte dine råd til punkt og prikke og det virkede fra første aften. Jeg er imponeret.

Tak fra Winnie, mor til pige på 8 måneder