Brev:
Bange for bad - 12 mdr.
1. januar 2021
Alder:
12 mdr.
Bange for bad - 12 mdr.
Hej Helen :)
Vores datter på snart et år er blevet bange for at gå i bad.
Vi har helt fra starten af haft stor succes med at få hende i bad, hvor hun har hygget sig og leget i vandet. Vi har været i svømmehal en håndfuld gange som også har været en succes.
Dog er hun på det sidste blevet bange for at komme i badekarret. Hun vil ikke sætte sig ned og ikke engang stå op i det. Hun græder og skriger til hun bliver taget op. Så snart hun kan se at badet bliver fyldt begynder hun at græde og kravler væk. Vi tror at grunden til det er, at hun en enkel gang er gledet i badekarret grundet olie i bunden og fik hele hovedet under vand. Kan det passe?
Det er lykkes os at få hende kort i bad hvis vi sætter os i badekarret med hende, men hun er stadig meget skeptisk og vil ikke være længe i.
Har du gode råd til hvordan vi kan få hende til at tage bad ca. 5 gange om ugen som før i tiden (nu hver fjerde dag lykkes det med et kort bad). Det var en god del af vores aftenrutine og hjalp også med afslapning før putning.
Håber du kan hjælpe :)
Med venlig hilsen
Mor og Far