Brev:
Vredes udbrud og leg alene
21. oktober 2020
Alder:
2 år
Vredes udbrud og leg alene
Kære Helen
Vi har en pige som netop er fyldt 2 år.
Vores udfordring går på, at hun ikke kan lege selv, altså som i overhovedet ikke. For ca en måned siden var hun begyndt at lege selv, optil 20 min, hvor hun bare sad og hyggede sig med sit legetøj. Nu hiver hun i os konstant, fordi hun vil have os med. Vi forsøger at lege, kramme, nusse og være nærværende. Men vi prøver også at hun skal lege lidt selv, måske bare 5 min. i ny og næ. Hun bliver SÅ ulykkelig, hvis vi “afviser” hende.
Hun græder, kaster med tingene og bliver både rasende og meget ked af det. Lige pt er jeg nødsaget til at placere hende foran tv’et, når jeg/vi skal lave mad eller lignende og det synes jeg er en lidt træls vane.
Generelt synes vi det er svært at håndtere hendes temperament, når hun bliver både ulykkelig og så vred at hun kaster med tingene.
Hun er ellers en glad pige - og er godt på vej med sproget, men vi er med på at hun af og til bliver frustreret, når hun ikke kan gøre sig helt forståelig.
Ligeledes bliver hun meget gal og ked, hvis hun fx ikke får lov til at gå rundt på køkkenbordet.
Har du nogle råd til os?
Med venlig hilsen
En træt mor