Vredes udbrud og leg alene

21. oktober 2020

Kategori:
Alder:
2 år

Vredes udbrud og leg alene

Kære Helen

Vi har en pige som netop er fyldt 2 år.

Vores udfordring går på, at hun ikke kan lege selv, altså som i overhovedet ikke. For ca en måned siden var hun begyndt at lege selv, optil 20 min, hvor hun bare sad og hyggede sig med sit legetøj. Nu hiver hun i os konstant, fordi hun vil have os med. Vi forsøger at lege, kramme, nusse og være nærværende. Men vi prøver også at hun skal lege lidt selv, måske bare 5 min. i ny og næ. Hun bliver SÅ ulykkelig, hvis vi “afviser” hende.

Hun græder, kaster med tingene og bliver både rasende og meget ked af det. Lige pt ...

Annonce

... er jeg nødsaget til at placere hende foran tv’et, når jeg/vi skal lave mad eller lignende og det synes jeg er en lidt træls vane.

Generelt synes vi det er svært at håndtere hendes temperament, når hun bliver både ulykkelig og så vred at hun kaster med tingene.

Hun er ellers en glad pige - og er godt på vej med sproget, men vi er med på at hun af og til bliver frustreret, når hun ikke kan gøre sig helt forståelig.

Ligeledes bliver hun meget gal og ked, hvis hun fx ikke får lov til at gå rundt på køkkenbordet.

Har du nogle råd til os?

Med venlig hilsen
En træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

Annonce

Viden om børn:

Udvikling - børn

Børns motoriske udvikling er forskellig, men du kan bruge følgende rettesnor:

1 mdr.: Barnet prøver at løfte hovedet fra underlaget, når det ligger på maven

2-3 mdr.: Støtter på underarmene og løfter hoved og bryst fra underlaget.

4 mdr.: Kan selv holde hovedet i siddende stilling. Begynder at trille rundt fra mave til ryg. Rækker ud efter ting.

5 mdr.: Hvis barnet får hjælp til at sidde op, vil det sidde med rank ryg og hovedet i fin...

Læs mere i Babylex

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!