1årig - søvn og følsom

11. maj 2020

Kategori:
Alder:
12 mdr.

1årig - søvn og følsom

Hej Helen

Jeg har lagt mærke til at når vi giver min søn natflaske siddende op i hans seng, at han vågner flere gange pga tilbageløb når han ligger ned og en aften tog han kun to tårer og sov næsten hele natten som kun er sket 1 gang før i alt hans levetid.

Mit spørgsmål er om vi skal droppe aften mælken eller har han stadigvæk behov for den? Det er allomin mælkedrik 1år+

Eller er der noget andet som gør at han ligget og kløjes?

Vi kunne måsle godt bruge nyt putteritual. Lige nu spiser vi. Og ikke laver vilde lege, giver nattøj børster tænder og så får hn sin mælk siddende i sengen hvorefter han ligges og kigger lidt og falder i søvn inden for 5-10 min men en af os skal være ...

Annonce

... tilstede.
Indimellem tager han ens hånd op til hans mund og prøver mase en finger ind i munden ved siden af sutten.. som tryghed. Det samme søger han om natten. Han ønsker ikke mælk nat.

Han er begyndt at gå selv uden støtte så han sover også uroligt. Vi sover alle i samme værelse. Han er en stor dreng på 12 måneder. Vejer 14kg og er 81 høj. Meget stærk. Han følger sin kurve men er langt over normalen. Kan hans vægt drille søvnen?

Han er glad og tilfreds i dagtimerne og meget nem. Min dp mor siger at han er meget følsom og bliver ked af det ved Nej eller skæld ud- kan jeg som forælder gøre noget for han ikke bliver ked? Har ikke bemærket det selv. Her skaber han sig hvis han ikke må lege ved ovnen fx men ikke ked.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Sikkerhed i hjemmet

Det er i hjemmet, at de fleste ulykker sker, og når dit barn begynder at kravle, rejse sig og bevæge sig rundt i hjemmet, så er det vigtigt at du sikrer dig, at jeres hjem er et trygt sted at færdes.

Dit barn skal have lov til at undersøge og opleve verden omkring sig. Derfor skal du sikre at dit barn kan gøre dette.

Alle rum kan være farlige og kan kræve et ekstra sikkerhedstjek - især skal du være opmærksom på køkkenet, badeværelset og stuen.

Gå...

Læs mere i Babylex

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor