Brev:
1årig - søvn og følsom
11. maj 2020
Alder:
12 mdr.
1årig - søvn og følsom
Hej Helen
Jeg har lagt mærke til at når vi giver min søn natflaske siddende op i hans seng, at han vågner flere gange pga tilbageløb når han ligger ned og en aften tog han kun to tårer og sov næsten hele natten som kun er sket 1 gang før i alt hans levetid.
Mit spørgsmål er om vi skal droppe aften mælken eller har han stadigvæk behov for den? Det er allomin mælkedrik 1år+
Eller er der noget andet som gør at han ligget og kløjes?
Vi kunne måsle godt bruge nyt putteritual. Lige nu spiser vi. Og ikke laver vilde lege, giver nattøj børster tænder og så får hn sin mælk siddende i sengen hvorefter han ligges og kigger lidt og falder i søvn inden for 5-10 min men en af os skal være tilstede.
Indimellem tager han ens hånd op til hans mund og prøver mase en finger ind i munden ved siden af sutten.. som tryghed. Det samme søger han om natten. Han ønsker ikke mælk nat.
Han er begyndt at gå selv uden støtte så han sover også uroligt. Vi sover alle i samme værelse. Han er en stor dreng på 12 måneder. Vejer 14kg og er 81 høj. Meget stærk. Han følger sin kurve men er langt over normalen. Kan hans vægt drille søvnen?
Han er glad og tilfreds i dagtimerne og meget nem. Min dp mor siger at han er meget følsom og bliver ked af det ved Nej eller skæld ud- kan jeg som forælder gøre noget for han ikke bliver ked? Har ikke bemærket det selv. Her skaber han sig hvis han ikke må lege ved ovnen fx men ikke ked.
Hilsen