Adfærd - 2 år, 10 mdr.

11. november 2019

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

Adfærd - 2 år, 10 mdr.

Kære Helen.

Har en datter på 3 år. Altid glad og lidt en stille pige men som er ret fremme i skoene både sprog og indlevelsesmæssigt i andre. Men hun har længe leget rollespil fra hverdagen, så når vi kom hjem blev far og mor delt ud på roller af pædagoger fra børnehaven moren souschef faren en af pædagogerne og hendes selv hendes ynglings pædagog. Og så går legen på putning og opdragelse af babyerne i vuggestuen hvilke pædagoger tager hvilke opg osv osv hele dagen bliver gennemgået eller hele ugen indtil hun pludselig råber eller grædende siger" jeg vil altså bare være lille N.".

Av - det gør ondt på mor og far men hun kan være svær at få væk fra denne leg også selvom vi prøve at vende over i leg med byggeklodser eller andet.

Om ...

Annonce

... natten vågner hun nogen dage eller drømmer mens hun grædende siger" jeg er bare lille N." ell. "Jeg vil bare kun være lille N.".

Det gør ondt, hvad kan jeg gøre. Børnehaven siger de ikke genkender dette men udfra hvad jeg høre min datter bearbejder er det meget børn der skubber og råber. Pædagoger der snakker om private ting som hun opfanger til hvem sover m. Babyerne hvem holder pause osv.

Hvordan hjælper jeg min datter til at være mere barn og ikke tage de voksnes problematikker og opgaver på så hun kan nyde det at være barn.

Jeg er lidt bekymret for om jeg skal fortælle hende hun skal være storesøster (er i 4 1/2 måned) men er bange for om hun så vil gå helt i selvsving med det rollestyre.

Er så bekymret hvad kan jeg gøre?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit svar på min sidste henvendelse. Jeg blev i meget bedre humør efter at have læst det. Min mand og jeg har talt en masse sammen, og der er faldet ro over hverdagen igen. Tusinde tak!

Ermelin - mor til pige på 3 måneder