Brev:
Adfærd - 2 år, 10 mdr.
11. november 2019
Alder:
2 år, 10 mdr.
Adfærd - 2 år, 10 mdr.
Kære Helen.
Har en datter på 3 år. Altid glad og lidt en stille pige men som er ret fremme i skoene både sprog og indlevelsesmæssigt i andre. Men hun har længe leget rollespil fra hverdagen, så når vi kom hjem blev far og mor delt ud på roller af pædagoger fra børnehaven moren souschef faren en af pædagogerne og hendes selv hendes ynglings pædagog. Og så går legen på putning og opdragelse af babyerne i vuggestuen hvilke pædagoger tager hvilke opg osv osv hele dagen bliver gennemgået eller hele ugen indtil hun pludselig råber eller grædende siger" jeg vil altså bare være lille N.".
Av - det gør ondt på mor og far men hun kan være svær at få væk fra denne leg også selvom vi prøve at vende over i leg med byggeklodser eller andet.
Om natten vågner hun nogen dage eller drømmer mens hun grædende siger" jeg er bare lille N." ell. "Jeg vil bare kun være lille N.".
Det gør ondt, hvad kan jeg gøre. Børnehaven siger de ikke genkender dette men udfra hvad jeg høre min datter bearbejder er det meget børn der skubber og råber. Pædagoger der snakker om private ting som hun opfanger til hvem sover m. Babyerne hvem holder pause osv.
Hvordan hjælper jeg min datter til at være mere barn og ikke tage de voksnes problematikker og opgaver på så hun kan nyde det at være barn.
Jeg er lidt bekymret for om jeg skal fortælle hende hun skal være storesøster (er i 4 1/2 måned) men er bange for om hun så vil gå helt i selvsving med det rollestyre.
Er så bekymret hvad kan jeg gøre?
Hilsen