Brev:
Stammen - 3 år
15. august 2019
Alder:
3 år
Stammen - 3 år
Kære Helen
Jeg har et ekstra spørgsmål vedr. lillebror. Han er nemlig begyndt at stamme. Nogen dage er værre end andre, men det er klart tilløbet, der er sværest for ham.
Det begyndte i den sidste uge af vores sommerferie, ikke hele dagen, men i perioder. Nogen gange sagde han 'det' måske 20 gange, inden han kom igang med sin sætning (det regner meget).
Når det er værst, lukker han øjnene, imens han prøver at komme igang med det, han gerne vil sige.
Pædagogerne beskriver det ikke som et problem i vuggestuen, så måske er det mest derhjemme, og ellers hører de det ikke, når han stammer.
Er der noget, vi kan gøre? Andet end at tage os god tid sammen med ham. Vi gør meget ud af ikke at afbryde, og vi har talt med storesøster om, at vi alle sammen skal give ha tid til at fortælle.
På forhånd mange tak.
Kærlig hilsen
L