Rejse med eller uden barn

23. november 2014

Alder:
12 mdr.

Rejse med eller uden barn

Kære Helen

Jeg skal rejse med mit arbejde i februar måned og er ved at planlægge turen. Til den tid vil vores søn være 15 måneder.

Mit spørgsmål går på:
Vil det være bedst for min søn at komme med og være sammen med sin far (som gerne tager fri) og mor på hotellet - i alt 4 overnatninger eller vil det være bedre, at han bliver hjemme i Danmark i vante omgivelser med sin far? Jeg har aldrig tidligere været væk fra ham en nat.

Det ville være svært for mig at vide, at han måske bliver utryg over, at jeg pludselig ikke er der - men samtidig er jeg bekymret over ...

Annonce

... flyveturen, der måske giver øresmerter - og det måske meget kolde vejr (ned til - 25 grader) han og far skal gå rundt udenfor i om dagen. Måske helt ærligt også lidt ked af at far skal bruge 4 feriedage, som vi kunne bruge sammen på noget andet.

Uanset hvad jeg vælger, synes jeg ikke om det - men vil gøre, hvad der bedst for ham.

Kan han evt. have glæde af SKYPE eller forvirrer det mere?

(Og tak for dit sidste råd om at passe noget families børn - med dine råd i baghånden, havde vi den mest fantastiske uge - med kun en lille konflikt og ellers bare helt problemfrit og hyggeligt).

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

18. oktober 2024 | Sygdom | 14 mdr.

Skoldkopper eller hånd- fod og mundsyge?

Kære Helen Vores datter på 14 måneder har fået enten skoldkopper eller hånd-...

12. oktober 2024 | Udvikling | 10 mdr.

Slår hovedet ind i ting

Hej Helen Vores datter på 10 måneder er begyndt at slå sit hoved ind i ting....

6. oktober 2024 | Sovevaner | 11 mdr.

Dreng 11 mdr vil ikke længere puttes af far

Kære Helen Vi står i en lidt presset situation, da vores dreng på 11...

7. september 2024 | Amning | 11 mdr.

Søvn og ammestop - 11 mdr.

Kære Helen Jeg har en glad og nysgerrig dreng på 11måneder og 14 dage. Jeg...

31. juli 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Dagsplan til min dreng på 10 måneder

Kære Helen Min dreng er nu blevet 10 måneder, og han skal starte i vuggestue...

Annonce

Viden om børn:

Tommelfinger - sutte på

Allerede mens barnet ligger i mors mave under graviditeten, øver det sig i at sutte på finger. Derfor ser man ofte, at nyfødte og småbørn ligger og sutter på deres fingre - det har de også gjort inde i maven.

At sutte på tommelfinger har akkurat samme beroligende effekt som al anden sutten hos spædbørn. Suttebehovet er naturligt og må ikke undertrykkes, da det giver barnet en form for tryghed. Det er dog stadig vigtigt, at barnet får den tryghed og opmærksomhed, som det har...

Læs mere i Babylex

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Denne måneds præmie: Vind kreativt legetøj til dit barn!

Værdi 520,-

tilmeld

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder