Brev:
Flitsbue
12. december 2020
Alder:
2 mdr.
Flitsbue
Hej Helen
Tak for dine sidste svar. :)
Min søn Oscar bøvler fortsat med ondt i maven, refluks, utrolig dårlig søvn og rigtig meget gråd. Efter dine sidste anbefalinger var jeg til lægen med ham igen, og han er nu begyndt at få nexium 1 gang dagligt mod refluks. Inden han fik nexium græd han i hvert måltid, og det var tydeligt ubehageligt for ham at spise. Nu græder han ikke på samme måde i måltidet længere, men til gengæld er han begyndt at lave flitsbuen ved samtlige måltider. Han spiser den første tår rimelig godt, men efter en 20-40 ml vender han så hovedet helt tilbage og laver flitsbuen og vil udelukkende spise sin mad i denne position. Det gør det ret svært at give ham flaske.
Generelt er han begyndt at lave flitsbuen nærmest konstant - når han spiser, når jeg bøvser ham, når han ligger på ryggen, når han ligger på maven, ja faktisk det meste af tiden. Det er tydeligt at han ikke bryder sig om, at man holder ham. Han vrider sig og græder. Jeg prøver så at lægge ham ned og ligge ved siden af og berolige ham på den måde, men jeg synes, det er meget trist at han ikke vil holdes, da jeg jo ved, hvor vigtig kropskontakt er for babyer. Jeg har også købt en vikle, men den vil han slet ikke sidde i. Og ej heller i bæresele ...
Han har generelt været meget urolig siden fødslen. Jeg har haft ham til kiropraktor nogle gange, og der var ikke noget, som var låst. Han havde dog nogle spændinger i lænden og nakken af at vride sig så meget. Men nu er det altså steget til et helt nyt niveau. Er det muligt at hans nakke kan være kommet til skade af alt det vrideri? Jeg tænker, at jeg måske er nødt til at tage ham til kiropraktor igen.
Jeg er virkelig ved at blive bekymret for, hvordan det her kommer til at påvirke ham på lang sigt. Jeg ved, hvor vigtig kropskontakt er for babyer, men det er ikke let at få afslappet kropkontakt med ham. Efter fødslen lå han ofte på mig, eller jeg sad med ham meget, men det kan jeg slet ikke lige så ofte. Nogle dage kan han også godt være mere fjern i sin øjenkontakt end han plejede. Den er der dog stadig indimellem, fx i morges da jeg gav ham babymassage. Det kunne han rigtig godt lide. Men jeg synes han er blevet mere fjern i sin kontakt end han var for bare et par uger siden.
Jeg har talt med lægerne om, at han laver flitsbue så tit. De mener ikke, der er grund til bekymring. Men jeg er altså bekymret alligevel ...
Håber, du har nogen forslag til, hvad jeg kan gøre. Kunne det være en idé at tage ham til en osteopat?
Kærlig hilsen
Oscars mor