Brev:
Ændring af vaner
6. oktober 2022
Alder:
1 mdr.
Ændring af vaner
Hej Helen.
Tusinde tak for dit svare ang johannesbrødkernemel det har mere eller mindre reduceret gylpen med 50% og derfor tænker jeg at begynde at indføre lidt putte rutiner allerede nu:)
Jeg er begyndt at lære lillebror at blive lagt i egen seng eller barnevogn uden han sover helt for at han selv på sigt kan falde i søvn det sted han skal sove da jeg har lagt mærke til han sover bedre/længere og ikke er så generet af hans refluks da jeg ikke skal flytte rundt med ham når han er faldet i søvn :)
Det jeg gør nu er at jeg skifter hans ble, svøber ham i dynen, giver ham en nusseklud så for han flaske og bagefter lægger jeg ham i seng eller vognen alt efter hvor han skal sove .
Han vågner altid op når han bliver lagt så jeg står gerne med en hånd på han luller ham lidt hvis det er i sengen og triller lidt med barnevognen . Han vil gerne ligge og kigge lidt og det er også okay men så bliver han pylleret gaber og virker lidt urolig så for han sutten og sådan bliver vi ved til han sover det kan tage 1-2 timer uden gråd og jeg står ved ham så han ikke er alene men stadig falder i søvn uden at være i mine arme .
Jeg ved godt han er lille endnu 7 uger men det er den eneste måde han sover et længere stræk uden at sejle i gylp og bliver utrøstelig og vågne efter 10 min på den her måde sover han dejligt i 3-4 timer af gangen og er glad og frisk når han vågner så vi kan hygge og han kan blive stimuleret fysisk hvilket ikke var muligt før da han bare græd utrøsteligt
Jeg tænker så på hvor lang tid det tager at ændre det så han vil forbinde vognen/sengen med at nu skal han sove så det måske ikke tager så lang tid ? Er det bare at hænge i og blive ved og så vil det måske med tiden gå hurtigere ?
Om aftnenen for han lov at sove ved mig indtil jeg går i seng og om natten/tidligt noget ligger vi sammen efter han har spist så han for stadig en masse fysisk kontakt og tryghed:)
Hilsener herfra