Ændring af vaner

6. oktober 2022

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Ændring af vaner

Hej Helen.

Tusinde tak for dit svare ang johannesbrødkernemel det har mere eller mindre reduceret gylpen med 50% og derfor tænker jeg at begynde at indføre lidt putte rutiner allerede nu:)

Jeg er begyndt at lære lillebror at blive lagt i egen seng eller barnevogn uden han sover helt for at han selv på sigt kan falde i søvn det sted han skal sove da jeg har lagt mærke til han sover bedre/længere og ikke er så generet af hans refluks da jeg ikke skal flytte rundt med ham når han er faldet i søvn :)

Det jeg gør nu er at jeg skifter hans ble, svøber ham i dynen, giver ham en nusseklud så for han flaske og bagefter lægger jeg ham i seng eller vognen alt efter hvor han skal sove .

Han vågner altid op når han bliver lagt så jeg står gerne med en hånd på han luller ham lidt hvis det er i sengen og triller lidt med barnevognen . Han vil gerne ligge og kigge lidt og det er også okay men så bliver han pylleret gaber og virker lidt urolig så for han ...

Annonce

... sutten og sådan bliver vi ved til han sover det kan tage 1-2 timer uden gråd og jeg står ved ham så han ikke er alene men stadig falder i søvn uden at være i mine arme .

Jeg ved godt han er lille endnu 7 uger men det er den eneste måde han sover et længere stræk uden at sejle i gylp og bliver utrøstelig og vågne efter 10 min på den her måde sover han dejligt i 3-4 timer af gangen og er glad og frisk når han vågner så vi kan hygge og han kan blive stimuleret fysisk hvilket ikke var muligt før da han bare græd utrøsteligt

Jeg tænker så på hvor lang tid det tager at ændre det så han vil forbinde vognen/sengen med at nu skal han sove så det måske ikke tager så lang tid ? Er det bare at hænge i og blive ved og så vil det måske med tiden gå hurtigere ?

Om aftnenen for han lov at sove ved mig indtil jeg går i seng og om natten/tidligt noget ligger vi sammen efter han har spist så han for stadig en masse fysisk kontakt og tryghed:)

Hilsener herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder