Trøst - 2 mdr.

26. august 2022

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Trøst - 2 mdr.

Hej Helen,

Vores dreng på 10 uger kan græde og blive meget “ulykkelig”, hvor tårerne pisker ud, han skriger og basker med armene. Han kan begynde at hoste fordi han bliver så tør i halsen. For eksempel når far vil have ham ned i viklen.

Han er “vant” til at komme til brystet, når han er ked af det. Det falder mig naturligt at han skal dertil for at blive reguleret ned igen, når han først er “ulykkelig” på det niveau. Men far vil naturligvis også gerne kunne trøste, hvilket jeg forstår og nok også selv kunne aflastes af. Men jeg kan ikke bære at overvære ham være så ked af det, selvom det vigtigste jo selvfølgelig er at én af hans primær ...

Annonce

... omsorgspersoner er der for ham i situationen.

- Jeg kan ikke selv lide at kalde det med brystet en strategi eller en vane, fordi jeg bare tænker det naturligt. Kan man tale om vaner i hans alder?

- Hvor lang tid skal jeg prøve at give det, at han så græder hos far, før jeg tilbyder bryst?

- Vores indtryk er at han for en måned siden godt kunne trøstes på anden vis. Kan du rent fagligt sige noget om, hvorvidt det er en god ide at forsøge at opdyrke dette igen?

Bonusinfo: det er mig der er på barsel - måske har det også nlget at sige. Han vil ikke bruge sut. Vi har af og til succes med at trøste ham ved at svøbe ham.

Venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar til min ældste søn og hans spørgsmål om ’bierne og blomsterne’. Vi har læst et par bøger sammen, han grinede rigtig meget … men fik stillet sin nysgerrighed!

Det var en rigtig god idé at læse bøger sammen, for du har jo fuldstændig ret: Det kan være grænseoverskridende for både barn og voksen af snakke om den slags sammen, mens en bog oplyser nøgternt og godt. Intimsfæren bevares intakt, genialt!