Brev:
Trøst - 2 mdr.
26. august 2022
Alder:
2 mdr.
Trøst - 2 mdr.
Hej Helen,
Vores dreng på 10 uger kan græde og blive meget “ulykkelig”, hvor tårerne pisker ud, han skriger og basker med armene. Han kan begynde at hoste fordi han bliver så tør i halsen. For eksempel når far vil have ham ned i viklen.
Han er “vant” til at komme til brystet, når han er ked af det. Det falder mig naturligt at han skal dertil for at blive reguleret ned igen, når han først er “ulykkelig” på det niveau. Men far vil naturligvis også gerne kunne trøste, hvilket jeg forstår og nok også selv kunne aflastes af. Men jeg kan ikke bære at overvære ham være så ked af det, selvom det vigtigste jo selvfølgelig er at én af hans primær omsorgspersoner er der for ham i situationen.
- Jeg kan ikke selv lide at kalde det med brystet en strategi eller en vane, fordi jeg bare tænker det naturligt. Kan man tale om vaner i hans alder?
- Hvor lang tid skal jeg prøve at give det, at han så græder hos far, før jeg tilbyder bryst?
- Vores indtryk er at han for en måned siden godt kunne trøstes på anden vis. Kan du rent fagligt sige noget om, hvorvidt det er en god ide at forsøge at opdyrke dette igen?
Bonusinfo: det er mig der er på barsel - måske har det også nlget at sige. Han vil ikke bruge sut. Vi har af og til succes med at trøste ham ved at svøbe ham.
Venlig hilsen