Putning af 2 årig i egen seng

9. september 2019

Kategori:
Alder:
2 år

Putning af 2 årig i egen seng

Hej Helen.

Jeg har en søn som lige er fyldt 2 år.

Han har indtil videre sovet hos min kæreste og jeg. I hans seng ved siden af vores eller i vores seng. Han har altid sovet godt igennem, og det har aldrig været svært at putte ham. Når han skal puttes er han blevet puttet i vores seng, og når han er faldet i søvn lagt over i hans egen seng.

Nu er vi startet på at forsøge at putte ham i hans egen seng. Det har medført store protester. Herudover vil vi gerne have ham ind i hans eget værelse. Vi sover alle godt sammen. Men sagen er den at han får en lillesøster om halvanden måned, og så tænker vi er det er bedst for alle, at han inden da(hvis muligt) er vænnet til at sove i eget værelse, og evt. kommer ind til os i løbet af natten.

Hans nye værelse har indtil videre været et kontor, men ...

Annonce

... som vi nu er begyndt at indrette til ham med sjove tæpper, legetøj og billeder osv. Han synes det er sjovt at komme derind. Vi overvejer om vi skal rykke hans seng derind. Når han skal puttes vil vi i starten stadig putte ham i vores seng, men så når han sover løfte ham ind i hans egen. Vi er bare i tvivl om det vil skabe øvrige problemer, når han får et chok over at han pludseligt sover i et andet rum. Vi synes det svært hvad vi skal gøre, særligt fordi der kommer et barn mere. Hvis ikke ville vi nok ikke føle at vi havde travlt, og lige så stille og roligt vænne ham til at sove selv.

Hvad vil du anbefale? Vi er jo også opmærksomme på at der vil komme en reaktion på fra vores søn side at han får en søster, og ønsker selvfølgelig en naturlig overgang som muligt.

På forhånd mange tak for svar:)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Gråd og børn

Når det lille barn græder, så fortæller dit barn dig, at det ikke har det ikke har det helt godt eller ikke er helt tilfreds med, hvad der foregår omkring det.

Det nyfødte barns gråd er meget ensartet, men forholdsvis hurtigt vil barnets gråd ændre sig og vil have forskellige nuancer. I takt med at barnet vokser, vil du lære at tolke barnets gråd og finde ud af, hvordan du skal handle i forhold til barnets behov.

Nogle gange vil det være svært at finde ud af,...

Læs mere i Babylex

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil bare sige tusind tak for hjælpen! Det var et wake-up-call at få dit klare svar ... Dejligt at få at vide så entydigt at tingene ikke er i orden.

Alt går meget bedre nu, vi kan nemt aktivere ham, putning går stort set problemfrit nu og aflevering i vuggestue er også meget bedre. Det har været så godt at komme ud af den dårlige vane - jeg har bare ikke tidligere tænkt på at det var vaner der skulle ændres.

Tusind tak for hjælpen - det har betydet utrolig meget for os.

Med venlig hilsen
Rikke, mor til dreng på 21 måneder