Brev:
Putning af 2 årig i egen seng
9. september 2019
Alder:
2 år
Putning af 2 årig i egen seng
Hej Helen.
Jeg har en søn som lige er fyldt 2 år.
Han har indtil videre sovet hos min kæreste og jeg. I hans seng ved siden af vores eller i vores seng. Han har altid sovet godt igennem, og det har aldrig været svært at putte ham. Når han skal puttes er han blevet puttet i vores seng, og når han er faldet i søvn lagt over i hans egen seng.
Nu er vi startet på at forsøge at putte ham i hans egen seng. Det har medført store protester. Herudover vil vi gerne have ham ind i hans eget værelse. Vi sover alle godt sammen. Men sagen er den at han får en lillesøster om halvanden måned, og så tænker vi er det er bedst for alle, at han inden da(hvis muligt) er vænnet til at sove i eget værelse, og evt. kommer ind til os i løbet af natten.
Hans nye værelse har indtil videre været et kontor, men som vi nu er begyndt at indrette til ham med sjove tæpper, legetøj og billeder osv. Han synes det er sjovt at komme derind. Vi overvejer om vi skal rykke hans seng derind. Når han skal puttes vil vi i starten stadig putte ham i vores seng, men så når han sover løfte ham ind i hans egen. Vi er bare i tvivl om det vil skabe øvrige problemer, når han får et chok over at han pludseligt sover i et andet rum. Vi synes det svært hvad vi skal gøre, særligt fordi der kommer et barn mere. Hvis ikke ville vi nok ikke føle at vi havde travlt, og lige så stille og roligt vænne ham til at sove selv.
Hvad vil du anbefale? Vi er jo også opmærksomme på at der vil komme en reaktion på fra vores søn side at han får en søster, og ønsker selvfølgelig en naturlig overgang som muligt.
På forhånd mange tak for svar:)