Brev:
Søvn vs. amning om natten
10. juli 2004
Alder:
3 mdr.
Søvn vs. amning om natten
Hej Netsundhedsplejerske
Min søn der nu er 3½ mdr. er begyndt at mosle rundt hver 1½ time om natten, jeg lader ham ofte ligge i ½ time for at se om han falder i søvn af sig selv igen, det har han gjort før, men nu bliver han sur og forlanger mad. Herefter tager det gerne ½ time før jeg falder i søvn igen, hvilket resulterer i ca. 3x1 times søvn om natten for mig, og det er for lidt.
Jeg føler ikke at mælkeproduktionen fungerer ordentligt når jeg ikke får mere søvn (er vant til at han startede med 4-6 timer når han blev lagt for natten)
Det har stået på i et par uger nu, og jeg er efterhånden helt ødelagt pga. søvnmangel og ulykkelig/stresset over hele situationen.
Om dagen sover han ½-1½ time af gangen hvorefter han er vågen 1-2½ time før han gnider øjne igen.
Jeg overvejer at give ham lidt vælling midt på dagen, da vi før har prøvet at give ham mælkeerstatning og han ikke har problemer med at bruge flasken.
Men hvad siger du?
Med venlig hilsen
den søvnløse