Søvn vs. amning om natten

10. juli 2004

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Søvn vs. amning om natten

Hej Netsundhedsplejerske

Min søn der nu er 3½ mdr. er begyndt at mosle rundt hver 1½ time om natten, jeg lader ham ofte ligge i ½ time for at se om han falder i søvn af sig selv igen, det har han gjort før, men nu bliver han sur og forlanger mad. Herefter tager det gerne ½ time før jeg falder i søvn igen, hvilket resulterer i ca. 3x1 times søvn om natten for mig, og det er for lidt.

Jeg føler ikke at mælkeproduktionen fungerer ordentligt når jeg ikke får mere søvn (er vant til at han ...

Annonce

... startede med 4-6 timer når han blev lagt for natten)

Det har stået på i et par uger nu, og jeg er efterhånden helt ødelagt pga. søvnmangel og ulykkelig/stresset over hele situationen.

Om dagen sover han ½-1½ time af gangen hvorefter han er vågen 1-2½ time før han gnider øjne igen.

Jeg overvejer at give ham lidt vælling midt på dagen, da vi før har prøvet at give ham mælkeerstatning og han ikke har problemer med at bruge flasken.

Men hvad siger du?

Med venlig hilsen
den søvnløse

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin