Brev:
Reaktion på flytning - 3 år, 2 mdr.
17. december 2021
Alder:
3 år, 2 mdr.
Reaktion på flytning - 3 år, 2 mdr.
Hej Helen
Vi har en skøn pige som blev 3 år i midten af oktober.
Hun er kærlig, sjov, omsorgsfuld og en meget nem pige.
Lige efter hendes fødselsdag flyttede vi til den anden ende af landet og væk fra børnehave, familie, hus mv. Men til en ny børnehave, anden del af familien etc.
Hun har i det store taget flytningen og omvæltningen super flot. Hun er en meget udadvendt pige, modig og tager de fleste udfordringer i stiv arm.
Vi tog os god til at køre ind i den nye børnehave og hun får meget ros derude. Og hun har fundet nogle gode venner allerede.
Hun har dog tit nogle meget voldsomme reaktioner på selv helt små ting, som vi umiddelbart tænker er en efterreaktion på alt det der er sket og stadig sker
Vi bor nu tæt på farmor og farfar og hun elsker at være hos dem og have dem tæt på. Men på et splitsekundt vender hun og vil aldrig se dem igen siger hun, hun bliver ked af og vil bare hjem. Nogle gange siger hun, at hun vil helt hjem til sit gamle hos og der hvor mormor og morfar bor. Andre gange vil hun bare hjem til os selv bare hende, far og mor.
Hun kan også reagere ved ikke at ville snakke til hendes far (primært) og siger han noget til hende siger hun: jeg snakker kun til min mor. Jeg gider ikke snakke med dig.
Jeg kunne blive ved med eksempler. Og vi ved ikke hvad vi skal stille op. Det er utroligt hårdt at se hende reagere som hun gør og vi forsøger at møde hende I det men vi aner ikke om vi griber det rigtigt an. Så vi håber du har nogle gode råd til os.
Hilsen herfra