Reaktion på flytning - 3 år, 2 mdr.

17. december 2021

Kategori:
Alder:
3 år, 2 mdr.

Reaktion på flytning - 3 år, 2 mdr.

Hej Helen

Vi har en skøn pige som blev 3 år i midten af oktober.
Hun er kærlig, sjov, omsorgsfuld og en meget nem pige.

Lige efter hendes fødselsdag flyttede vi til den anden ende af landet og væk fra børnehave, familie, hus mv. Men til en ny børnehave, anden del af familien etc.

Hun har i det store taget flytningen og omvæltningen super flot. Hun er en meget udadvendt pige, modig og tager de fleste udfordringer i stiv arm.

Vi tog os god til at køre ind i den nye børnehave og hun får meget ros derude. Og hun har fundet nogle gode venner allerede.

Hun har dog tit nogle meget voldsomme reaktioner på selv helt små ting, som vi umiddelbart tænker er en efterreaktion på alt det der er sket og stadig sker

Vi bor nu tæt på farmor og ...

Annonce

... farfar og hun elsker at være hos dem og have dem tæt på. Men på et splitsekundt vender hun og vil aldrig se dem igen siger hun, hun bliver ked af og vil bare hjem. Nogle gange siger hun, at hun vil helt hjem til sit gamle hos og der hvor mormor og morfar bor. Andre gange vil hun bare hjem til os selv bare hende, far og mor.

Hun kan også reagere ved ikke at ville snakke til hendes far (primært) og siger han noget til hende siger hun: jeg snakker kun til min mor. Jeg gider ikke snakke med dig.

Jeg kunne blive ved med eksempler. Og vi ved ikke hvad vi skal stille op. Det er utroligt hårdt at se hende reagere som hun gør og vi forsøger at møde hende I det men vi aner ikke om vi griber det rigtigt an. Så vi håber du har nogle gode råd til os.

Hilsen herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor