Brev:
Amning og supplering med mme
19. februar 2008
Alder:
3 mdr.
Amning og supplering med mme
Hej Helen
Tak for dit sidste svar. Det var som en sten der faldt fra mit hjerte. Det virker som du bare kan fornemme hvad jeg føler, og jeg har siden suppleret med flaske med god samvittighed og faktisk et par gange siden oplevet at hun faldt i søvn i en mælkerus, som du beskrev, men kun efter flaske desværre. Det havde jeg ikke lige tænkt over, at jeg aldrig har oplevet med hende. Sådan var det jo næsten efter hver amning med Oskar.
Derudover har jeg forsøgt mig med lidt dobbelt malkning, og det har haft en fantastisk effekt! De sidste par dage har det kun været nødvendigt med flaske om aftenen, hvor hun har spist ca. 100 ml. Tilgængæld har hun nu endnu sværere at følge med når hun ammes. Hun slipper hele tiden, og får det til tider galt i halsen. Det går vel alt for stærkt? Men det kan man vel ikke gøre noget ved? Hun er også begyndt at gylpe endnu mere, men tænker, at det må hun jo gøre, når hun har tendens til det og nu får mere mad?
Men amningerne er ikke de der hyggestunde, som man havde drømt om og glædet sig til :-( En gang imellem er det dog stille og roligt og hyggeligt, hvis hun sover mens hun ammer. Det undrer mig at hun så ikke har nogle problemer med at følge med mælkestrømmen??
Men hun har fået Tykke kinder og tykke lår, så jeg glæder mig til at får hende vejet næste gang :-)
Hun fylder 4 mdr om 10 dage. Så behøver jeg vel ikke at bruge profylac mere?? Det har vel heller ikke længere nogen forebyggende effekt, når vi først er begyndt på skemaden?
Tænkte om det vil være smart at give nan2, da jeg har læst det er tykkere i maven. Måske gylper hun så ikke så meget??
Vi havde hende jo til lægen pga ryggen og hun er blevet henvist til Glostrup børneafdeling, hvor hun skal hen i marts. Det synes jeg, de var længe om at finde ud af :-( men godt er der nu bliver taget hånd om det.
Til gengæld er det ikke sikkert, at det bliver lige så nødvendigt nu. Hun har ikke haft en eneste skrigetur i halvanden uge! ikke siden hun var til kranio sakral terapeut sidste gang. Bulen forsvandt helt, men der er nu lidt igen, så nu må vi bare håbe at det holder. Tænker måske også at hun er begyndt at tage på fordi hun ikke bruger helt så meget energi på at græde. Hun blev jo helt svedig under grædeturerne.
Hun er som en helt anden baby :-) Glad og harmonisk og helt med fremme udviklingsmæssigt. Er begyndt at forsøge at komme op på knæ, og skubber sig nogle cm baglæns, når hun ligger på gulvet! selvom hun ligner en, der ikke helt er klar over hvad hun laver:-) Det er helt tydeligt at hun har det bedre nu, om det så er maden ryggen eller hvad. Noget er i hvert tilfælde sket :-)
Glæder mig til at høre fra dig
Tina