Amning og supplering med mme

19. februar 2008

Alder:
3 mdr.

Amning og supplering med mme

Hej Helen

Tak for dit sidste svar. Det var som en sten der faldt fra mit hjerte. Det virker som du bare kan fornemme hvad jeg føler, og jeg har siden suppleret med flaske med god samvittighed og faktisk et par gange siden oplevet at hun faldt i søvn i en mælkerus, som du beskrev, men kun efter flaske desværre. Det havde jeg ikke lige tænkt over, at jeg aldrig har oplevet med hende. Sådan var det jo næsten efter hver amning med Oskar.

Derudover har jeg forsøgt mig med lidt dobbelt malkning, og det har haft en fantastisk effekt! De sidste par dage har det kun været nødvendigt med flaske om aftenen, hvor hun har spist ca. 100 ml. Tilgængæld har hun nu endnu sværere at følge med når hun ammes. Hun slipper hele tiden, og får det til tider galt i halsen. Det går vel alt for stærkt? Men det kan man vel ikke gøre noget ved? Hun er også begyndt at gylpe endnu mere, men tænker, at det må hun jo gøre, når hun har tendens til det og nu får mere mad?

Men amningerne er ikke de der hyggestunde, som man havde drømt om og glædet sig til :-( En gang imellem er det dog stille og roligt og hyggeligt, hvis hun sover mens hun ammer. Det undrer mig at hun så ikke har nogle problemer med at følge med mælkestrømmen??

Men hun har fået Tykke kinder og tykke lår, så jeg glæder mig til at får hende vejet næste gang :-)

Hun fylder ...

Annonce

... 4 mdr om 10 dage. Så behøver jeg vel ikke at bruge profylac mere?? Det har vel heller ikke længere nogen forebyggende effekt, når vi først er begyndt på skemaden?
Tænkte om det vil være smart at give nan2, da jeg har læst det er tykkere i maven. Måske gylper hun så ikke så meget??

Vi havde hende jo til lægen pga ryggen og hun er blevet henvist til Glostrup børneafdeling, hvor hun skal hen i marts. Det synes jeg, de var længe om at finde ud af :-( men godt er der nu bliver taget hånd om det.

Til gengæld er det ikke sikkert, at det bliver lige så nødvendigt nu. Hun har ikke haft en eneste skrigetur i halvanden uge! ikke siden hun var til kranio sakral terapeut sidste gang. Bulen forsvandt helt, men der er nu lidt igen, så nu må vi bare håbe at det holder. Tænker måske også at hun er begyndt at tage på fordi hun ikke bruger helt så meget energi på at græde. Hun blev jo helt svedig under grædeturerne.

Hun er som en helt anden baby :-) Glad og harmonisk og helt med fremme udviklingsmæssigt. Er begyndt at forsøge at komme op på knæ, og skubber sig nogle cm baglæns, når hun ligger på gulvet! selvom hun ligner en, der ikke helt er klar over hvad hun laver:-) Det er helt tydeligt at hun har det bedre nu, om det så er maden ryggen eller hvad. Noget er i hvert tilfælde sket :-)

Glæder mig til at høre fra dig
Tina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Uld til børn

En gammel tommelfingerregel lyder, at alle de måneder, som ender på "r", kan uld være en fordel - det vil sige september, oktober, november, december, januar og februar.

Uld har mange fordele:

- Det har blandt andet en rigtig god isoleringsevne, så det hjælper dit barn med at holde sig varm. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft, og det gør, at ulden isolerer rigtig godt.

- Det kan absorbere 30-40 procent af sin egen vægt i væske. Det...

Læs mere i Babylex

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for altid lange og fyldestgørende svar.

Lone og Claus fra København