Brev:
Fostervandprøve
23. december 2019
Alder:
0 mdr.
Fostervandprøve
Hej Helen
Jeg er gravid i 13. uge, og da jeg fortsat arbejder i Kina har jeg netop vaeret til 1. kontrol + scanning herude. Vi flytter permanent hjem til DK i forbindelse med foedsel til sommer, men jeg maa gennemfoere de fleste tests herude. Kontrol og scanning gik fint.
De laver ikke double test, men nakkefolden var 1.1 mm og de sagde at alt var fint. Alligevel raadede de mig til at faa taget fostervandsproeve pga. min hoeje alder (42). Goer man ogsaa det i DK? Saa vidt jeg ved er det kun hvis scanningen giver anledning til bekymring. Har du nogen mening om hvorvidt jeg skal sige ja til fostervandsproeve eller ej?
Paa forhaand mange tak og tak for raad ang. flystraaling!
Hilsen
Anne