Brev:
Barbering og vask af krop i shampoo, der ikke er ren for skadelige stoffer
18. oktober 2015
Alder:
0 mdr.
Hej Helen ;)
Håber du kan hjælpe mig.
Jeg er tidligere frisør og har i god tro med mine frisørprodukter troet at de var ganske fine i forhold til andre der ude. Jeg har aldrig købt / brugt kropssæbe, så jeg har "desværre" i mine 26 graviditets uger brugt shampooérne som sæbe til kroppen. Nu er det så bare, at jeg også altid har barberet mig forneden og i armdisse hulerne med disse stoffer/parfumer. Der er en/flere ikke gode parabener i. Jeg tænker at ved barbering har jeg "åbnet" Mere adgang til mit fostre/barn med henblik for at blive påvirket af disse stoffer. Har grundet svømning barberet mig en del. Hvordan ser du på min situation?
Udover at barbere mig og vaske mig i mine shampooér med disse ikke "godkendte stoffer/kemikalier så peeler/skrubber jeg indimellem min krop . Tænker om det har sammeligende effekt som gør huden mere "åben" og sårbar for at "skidtet" i shampooén kan trænge ind til mit barn via huden. Måske det er endnu værre nu hvor jeg bådehar barberet /peelet/skrubbet/ og vasket krop i det igennem min graviditet.
Kan mit barn have en tærskel for hvor meget skidt hun kan tåle inden hun tager skade....? Tænker hvis det jeg har udsat hende for samtidig med at jeg også har gjort andre ting som farvet mit hår et par gange og sikkert kommet til at bruge noget andet mindre ren... f.eks. andre produkter.. at man så er ude i skader som kræftfremkaldning eller cocktaileffekter/CMR-stoffer. Ved ikke hvornår nok er nok !! Det er heller ikke sikkert du kan svare mig her.
Håber du kan holde styr på mine spørgsmål:)
Med venlig hilsen
Maiken.