Brev:
Konstant afføring i bleen
26. juli 2020
Alder:
1 mdr.
Konstant afføring i bleen
Hej Helen.
Min søn på knap 7 uger har konstant en smule afføring i bleen og deraf meget rød numse.
Hans historie er således; han var indlagt den første uge af hans levetid til antibiotika behandling 3 gange dagligt i en uge grundet han pådrog sig en infektion under fødsel (GBS). Da jeg var indlagt med ham skiftede jeg (naturligvis) hans ble hele tiden grundet AB. Men nu så længe efter er afføringsmønsteret det samme. Han har i løbet af en dag1-2 hele fulde bleer og mange vandladning. Generelt i fin trivsel. Er udelukkende ammebarn og tager på som han skal. (Dog fik han MME i sonde de første 3 dage af hans levetid grundet han var for svækket til andet). Han får Lactocare dråber dagligt (de d-dråber med mælkesyrebakterier i).
Men tilbage til bleerne. Han har konstant hvad jeg ville kalde en prut i bleen. Jeg skrifter ham omtrent 12-20 gange i døgnet. En time hvor han er vågen kan jeg skifte ham 2-3-4 gange Og absolut størstedelen af disse bleer er en lille prut. Den røde numse er enormt svær at holde nede fordi jeg skifter konstant. Har fået alverdens råd til rød numse, men det giver ikke virkelig mening når man hele tiden tørrer og skifter for der er intet der ligesom får lov at virke. Jeg bruger dog Olivy, nogle gange Inotyl, andre gange zink salve fra änglemark. Andre gange intet for tænker den numse også skal have lidt fred. Derudover lufttørrer jeg ham alt hvad jeg kan.
Hvad tænker du- bør jeg holde mig fra nogle fødevarer? Er det normalt med så mange 'prutbleer'? Hvornår skulle det helst blive bedre?
Hilsen