2 år og vuggestuestart

17. oktober 2019

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

2 år og vuggestuestart

Hej Helen.

Min søn på nu 2 år og 4 måneder startede i vuggestue tilbage i juni måned (dvs. lige efter hans 2 års fødselsdag).

Jeg valgte at sige mig job op efter barsel for at gå hjemme med ham frem til han blev 2 år. Han er nu startet, Og afleveringerne trækker tænder ud. Han er så ulykkelig ved aflevering og nu er det så slemt at han ikke engang vil stå ud af sengen om morgenen.
De siger i vuggestuen at han holder sig meget for sig selv og senest fik jeg af vide at han gemte sig for pædagogen. Vi leger meget gemmeleg herhjemme og det elsker han, så ved ikke om det var derfor han gjorde det i vuggestuen. Det lød bare på hende som om den var hel gal.

Han har endnu ikke et forståeligt sprog, så han kan ikke udtrykke sine behov i vuggestuen og det kan også frustrere ham.

Jeg føler tit at der er for travlt i vuggestuen og at børnene hurtigt bliver overset. Dette ser jeg i hans indkøring hvor jeg den første uge blev der i flere timer med ham. Efterfølgende har jeg hentet en ...

Annonce

... dreng som har fået sine sko forkert på og en anden dag havde de ikke giver ham jakken ordentlig på, hans hånd sad krøllet sammen fast i ærmet i foret.

Han er en glad dreng der godt kan lide at lege og han elsker at lege med sin storebror og storesøster på 9 og 11 år, som vi har hver anden weekend. Han er ikke et vildt barn (leger vildt) men kan godt hoppe rundt og danse og derefter sidde med en bog og fordybe sig.

Jeg er endnu ikke kommet i arbejde, men søger jobs, så det kan ske når som helst. Jeg vil derfor godt vende ham til almindelige dage i vuggestuen og ikke holde ham for meget hjemme.
Det skal også lige nævnes at han har astmatisk bronkitis og har haft mange sygedage siden han startede i vuggestue. Han er meget på medicin og den mindste forkølelse rammer ham hårdt.

Mit spørgsmål til dig går på om jeg skal være bekymret, om han måske prøver at fortælle mig noget om, at det ikke er et godt sted at være eller hvordan jeg skal forholde mig til hans følelser?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Vaner og børn

Alle familier har deres egne vaner og rutiner. Det, at tingene gøres på en bestemt måde, giver tryghed for barnet. Et lille barn vil altid have det bedst, når noget er genkendeligt.

Hvis det lille barn skal passes, er det derfor en rigtig god idé, at den der passer barnet, forsøger at efterligne de rutiner og vaner, som barnet kender.

Børn elsker gentagelser og elsker derfor også lege som borte-tit og klappe-kage. De større børn føler stor glæde ved at se den samme...

Læs mere i Babylex

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for en god brevkasse. Vi er i den kedelige situation, at vi ikke har haft glæde og gavn af vores egen sundhedsplejerske. Vi har fundet dine svar meget relevante.

Tak fra os.