Brev:
2 år og vuggestuestart
17. oktober 2019
Alder:
2 år, 4 mdr.
2 år og vuggestuestart
Hej Helen.
Min søn på nu 2 år og 4 måneder startede i vuggestue tilbage i juni måned (dvs. lige efter hans 2 års fødselsdag).
Jeg valgte at sige mig job op efter barsel for at gå hjemme med ham frem til han blev 2 år. Han er nu startet, Og afleveringerne trækker tænder ud. Han er så ulykkelig ved aflevering og nu er det så slemt at han ikke engang vil stå ud af sengen om morgenen.
De siger i vuggestuen at han holder sig meget for sig selv og senest fik jeg af vide at han gemte sig for pædagogen. Vi leger meget gemmeleg herhjemme og det elsker han, så ved ikke om det var derfor han gjorde det i vuggestuen. Det lød bare på hende som om den var hel gal.
Han har endnu ikke et forståeligt sprog, så han kan ikke udtrykke sine behov i vuggestuen og det kan også frustrere ham.
Jeg føler tit at der er for travlt i vuggestuen og at børnene hurtigt bliver overset. Dette ser jeg i hans indkøring hvor jeg den første uge blev der i flere timer med ham. Efterfølgende har jeg hentet en dreng som har fået sine sko forkert på og en anden dag havde de ikke giver ham jakken ordentlig på, hans hånd sad krøllet sammen fast i ærmet i foret.
Han er en glad dreng der godt kan lide at lege og han elsker at lege med sin storebror og storesøster på 9 og 11 år, som vi har hver anden weekend. Han er ikke et vildt barn (leger vildt) men kan godt hoppe rundt og danse og derefter sidde med en bog og fordybe sig.
Jeg er endnu ikke kommet i arbejde, men søger jobs, så det kan ske når som helst. Jeg vil derfor godt vende ham til almindelige dage i vuggestuen og ikke holde ham for meget hjemme.
Det skal også lige nævnes at han har astmatisk bronkitis og har haft mange sygedage siden han startede i vuggestue. Han er meget på medicin og den mindste forkølelse rammer ham hårdt.
Mit spørgsmål til dig går på om jeg skal være bekymret, om han måske prøver at fortælle mig noget om, at det ikke er et godt sted at være eller hvordan jeg skal forholde mig til hans følelser?
Hilsen