Svamp, Raynauds eller? Opfølgning

11. marts 2023

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Svamp, Raynauds eller? Opfølgning

Kære Helen

Mange tak for dit svar, tanker og forslag til at bekæmpe de nålestik, som jeg oplever i brystvorterne, brysterne og i armhulerne.

Jeg er i gang med at trappe ud af Fluconazol og skal tage min sidste dosis på 50 mg. i dag. Samtidig har jeg de seneste 4 dage taget 30 mg. nifidepin (depottablet). Jeg oplever ingen lindring, men derimod at nålestikkene tager til i både styrke og hyppighed.

Jeg er virkelig i syv sind og så ulykkelig over den her situation, da amning har været en stor del af mit liv de sidste 2,5 år, og jeg vil så gerne kunne langtidsamme lillesøster lige som jeg har gjort med storesøster. Med tiltagende nålestik frygter jeg situationen, når jeg kommer helt ud af Fluconazolen. Jeg har siden i går malket lidt ud og forsøgt at øve med at give en sutteflaske i tilfælde af, at jeg i den kommende uge får mange smerter, og vi pludselig skal have hende over på flaske og MME (hvilket jeg virkelig ikke ønsker!).

Da jeg fik dyrket en mælkeprøve for svamp og bakterier, blev der fundet få bakterier deri. Lægen sagde, at det ligeså godt kunne være “forurening” fra min hud, da prøven blev lavet, men at vi efter, at jeg havde forsøgt med nifidepin godt kunne prøve antibiotika. Jeg er som sådan åben over for dette, da jeg er desperat, men hvis det nu ikke er en bakterie, men svamp, som Fluconazolen blot har holdt i skak, ...

Annonce

... men uden at fjerne det, så frygter jeg, at svampen bliver endnu værre ved en antibiotikakur.

Mine spørgsmål til dig er derfor:

- Hvad tænker du om lægens forslag med antibiotika? Kan der være en bakterie derinde til trods for, at jeg ikke har haft brystbetændelse og/eller sår/revner på brystvorterne?

- Hvis nu det er svamp, som ikke kan behandles, vil det så forsvinde, hvis jeg stopper amningen? Frygter nemlig at stoppe amningen, men så alligevel sidde tilbage med nålestikkene, og ammestoppet dermed har været forgæves.

- Burde nifidepinen ikke have haft virkning på nuværende tidspunkt, hvis Raynauds er problemet? Mine brystvorter bliver dog stadig hvide selvom, at jeg tager pillerne.

- Hvis nu det er svamp, og nålestikkene ikke tager yderligere til, men jeg finder en måde at affinde mig med smerterne, vil det så på et tidspunkt forsvinde af sig selv uden, at det bliver behandlet?

- Jeg vil meget gerne høre dine tanker og forslag i forhold til min situation.

Jeg frygter virkelig at blive nødsaget til ammestop, men er også stædig, da jeg jo vandt kampen over nålestikkene med min første datter og fik fornøjelsen af at amme hende smertefrit to år derefter.
Men jeg også ved at løbe tør for energi i jagten på at få smerterne til at forsvinde.

Jeg glæder mig til at høre fra dig.

Kærlig hilsen
Den fortsat ulykkelige Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Angst hos børn

Børn vil i løbet af deres liv have perioder, hvor de er bange for forskellige ting. Man kan skelne lidt imellem frygt og angst. Barnet kan f.eks. blive bange for en stor hund der står og gør - her er der tale om frygt, og det kan være hensigtsmæssigt, fordi det er med til at holde barnet fra en situation, som måske kan være farlig.

Angst ligger lidt dybere og det kan f.eks. være når barnet ikke kan falde i søvn på grund af f.eks. tordenvejr. Når barnet oplever angst, så oplever...

Læs mere i Babylex

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to