Brev:
Skifte bryst og nedløbsrefleks
24. juli 2022
Alder:
1 mdr.
Skifte bryst og nedløbsrefleks
Hej Helen,
Som nybagt mor er det altså meget værdsat, at man kan skrive til dig, ligesom det har været at lytte til din podcast “din graviditet uge for uge” og læse dine bøger under graviditeten :))
Jeg har nogle spørgsmål der drejer sig om det at skifte bryst:
- Hvis vores baby har fået begge bryster, men virker til at komme godt i bund på nummer 2 bryst, skal jeg så fortsat tilbyde det først til næste amning? Jeg synes næsten aldrig han bare tager toppen - altså den tynde mælk.
- Når han vanligt tager begge bryster, men fx om natten kan nøjes med det ene, så skal jeg vel tilbyde det andet næste gang?
- Er det flere nedløb han venter på på samme bryst? Jeg har kun en tydelig oplevelse af nedløb, når han tager fat i starten, og måske engang i mellem meget senere under amningen. Jeg har forsøgt at læse lidt om nedløb, men tror desværre ikke helt jeg forstår. Får han kun mælk ved regelmæssige nedløb?
Venlig hilsen
Pernille