Brev:
Amning - 16 dage gammel
16. april 2022
Alder:
0 mdr.
Amning - 16 dage gammel
Hej Helen
Jeg har en søn der er 16 dage gammel. Jeg fuldammer ham, og har et stort ønske om at fortsætte det. Han har fra helt fra starten haft lidt svært ved at tage fat, men når han først får fat spiser han effektivt. Han bliver meget hidsig, når jeg sætter ham ned til brystet, og skal ofte bruge ca 5-10 minutter på at vugge ham i armene, før han slapper af igen og vil tage fat.
På sygehuset var de hurtige til at give mig suttebrikker. Dette har ikke rigtig hjulpet, men nu vil han ikke tage fat på mit bare bryst - det øver jeg mig på, da jeg også ønsker at komme af med suttebrikkerne.
Min mælk kommer forholdsvis hurtigt, når han er ved brystet, og der er ofte et par dråber mælk i suttebrikken, når han tager fat, så det er ikke fordi han skal “vente” på mælk.
Jeg fødte ham meget hurtigt og han blev presset ud på et par minutter. Jeg har derfor tænkt, om det kunne være noget i hans krop, der generer ham - især i ammesituationer. Jeg har prøvet stort set alle ammestillinger.
Jeg ville høre, om du har et råd til, hvad jeg kan gøre? Jeg prøver at skabe ro ved hver amning. Hvad kan der være galt?
Hilsen Mor