Brev:
Amning til natten, er ikke hyggeligt mere
11. juni 2020
Alder:
7 mdr.
Amning til natten, er ikke hyggeligt mere
Kære Helen,
Tak for dit tidligere svar omkring rutiner, meget nyttigt. :)
Nu har jeg så et andet spørgsmål angående amning til natten. Det er blevet en kæmpe kamp og er slet ikke hyggeligt.
Der er flere problemer opstået ift. amningen.
1. Det er en kamp bare at få hende til at blive på. Hun vender og drejer sig både hvis jeg ligger eller sidder med hende i armene.
2. Når hun så skal begynde at arbejde for det, så gider hun ikke mere. Det gør så, at hun efterlader mælk tilbage og min produktion er daler stillet og roligt. Da efterspørgelsen ikke er der mere.
3. Derfor tror jeg heller ikke, at jeg har mælk nok mere.
4. Hele putningen bliver en øv-oplevelse for os alle.
Vi har de sidste aftener givet hende lidt ekstra på flaske, af det modermælk vi har i fryseren. Det drikker hun gerne.
Derudover havde vi en aften, hvor vi havde glemt at tage mælk op og gav hende ca. 150ml mme fra en lille brik-karton. Hun drak alt og faldet stille og roligt i søvn uden gråd, frustrationer eller andet.
Så nu står vi her, og ved ikke hvilken vej vi skal gå. Skal jeg blive med at tage kampen ift. amningen? (Hun ammes ca. 3 til 4 gange i løbet af dagen)
Hvis ikke, hvor meget skal vi så give hende på flaske og skal jeg pumpe ud til hende eller skal det være mme? - og hvis mme, hvad gør jeg så med mælkebaren for at der nok til i løbet af dagen?
Det blev flere spørgsmål i et, men egentlig vil bare gerne vide om vi skal blive ved med det vi gør eller sige tak til mælkebaren :)
De bedste hilsner
Mælkebaren og faren