Brev:
Far flytter endelig til Danmark
13. februar 2020
Alder:
8 mdr.
Far flytter endelig til Danmark
Hej Helen.
Tak for en fantastisk brevkasse.
Jeg skriver til dig, fordi jeg begynder at blive nervøs. Min mand flytter til Danmark i næste måned, super dejligt. Vores datter er 9 mdr. på det tidspunkt og skal starte i institution 14 dage efter han er flyttet hertil. (Altså d. 1.april, så jeg er med til at køre hende ind.)
Han har kun set hende i virkeligheden to gange. I 3 uger efter fødsel, samt 14 dage da hun var 6 mdr.
Til maj skal jeg starte på arbejde igen, hvor han skal hente og bringe hende fra institutionen. Og tilbringe mange timer med hende uden mig. Jeg er simpelthen så nervøs, hvordan skal det gå. Hun er så "morglad" og er i separationsfasen på nuværende tidspunkt. Hun kender ikke hendes far, hun ser ham på facetime hver dag, men det er slet ikke det samme.
Har du nogle gode råd til hvad vi kan gøre? Og kan det lade sig gøre, at hun føler sig fuldstændig tryg ved ham på så kort tid. Har helt ondt i maven.
Håber at du kan hjælpe os.
Venlig hilsen
En meget fortvivlet mor