Brev:
Nattesøvn og 1 lur
14. juni 2008
Alder:
16 mdr.
Nattesøvn og 1 lur
Hej Helen
Min datter på 16 mdr. vågner 1-2 gange om natten og står altid op senest kl 5. Derfor er det svært for os at få hendes 2 lure om dagen skåret ned til 1! Jeg ved ikke hvordan jeg skal få lavet om på denne vane. Hun kan ikke holde sig vågen fra 5 til 11.30, hvor de ca. puttes til middagslur i vuggestuen.
Hun bliver puttet ca. 19.30 og falder i søvn selv uden problemer. Hun vågner så som regel mellem 1 og 3, hvor jeg ammer hende og ligger hende i seng igen. Så vågner hun omkring kl 4 og sover lidt videre i vores seng. Ved godt at amningen skal stoppe nu og det er også vores næste skridt for at få hende til at sove igennem om natten. Men det er vel ikke derfor hun vågner så tidligt?
Hun spiser somregel godt og bliver altid tilbudt havregrød inden hun kommer i seng.
Om dagen sover hun ca. 2 gange 1½ til 2 timer og det tror jeg er for meget. Hun sover ca. fra 9 til 11 og ca. fra 14.30 til 16. Hun har lange dage i vuggestuen, men er meget glad for at være der.
Så konklusionen er hvordan får vi hende til kun at sove 1 lur om dagen og sove lidt længere for 9 - 9½ times nattesøvn er vel ikke nok?
Med venlig hilsen
Lise