Svar: Han er så træt
14. juni 2008
Alder:
3 mdr.
Kære Mette
Nogle børn sover meget og andre sover mindre .. det lyder som om at du har fået en dreng med et godt sovehjerte og det må du forsøge at glæde dig over - det lyder ikke som om at du skal være bekymret:o)
Du fortæller jo om en dreng som umiddelbart spiser godt, han vokser som han skal og han er udviklingsmæssigt helt fint med. Der er således ikke noget der tyder på at han sover for meget til at trives eller at han er syg og at den grund skulle sove mere end gennemsnittet. Ej heller at han sover af kedsomhed, for det lyder jo som om at du gør hvad du kan for at aktivere ham og være om ham i hans vågne perioder.
Du kan overveje om du skulle tage ham i en bæresele en gang imellem og gå en tur med ham ud. Så kan ham mærke vinden i ansigtet og han må gerne sidde lidt mere og kigge ud på verden nu med den alder han har. Det kan give ham en masse stimuli og indtryk, som han måske vil elske ... :o)
At hans mave går igang tidlig morgen er naturligvis irriterende for jeres nattesøvn. Jeg tænker dog at det må hænge sammen med tidpunkterne han spiser på og at det i takt med at han bliver ældre og begynder at få anden mad, vil få nye afføringsvaner. Det vil derudover også påvirke hans døgnrytme og dermed søvn om dagen så i løbet af de næste måneder vil hverdagen stille og roligt ændre sig hos jer.
Der er derfor ikke så meget andet at gøre end at se tiden lidt an og så må du forsøge at indhente din manglende søvn i dagtimerne, når han sover - selvom det er svært, det ved jeg godt:o)
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske