Brev:
Søvn - 12 mdr.
13. juni 2008
Alder:
12 mdr.
Søvn - 12 mdr.
Hej Helen.
Så har jeg igen brug for din ekspertise.....Vi har SÅÅÅ svært ved at få vores datter på snart 13 mdr. til at sove for tiden.
Om dagen sover hun i barnevognen. Det foregår ved, at man vandrer rundt med hende indtil hun sover, og det ender altid i skrigeri hver gang man lægger hende ned. Nogle gange er det en hård kamp selvom hun virker dødtræt når man går ud med hende så vågner hun op når man går ud, og der går som regel over en time før hun sover.
Hun sover stadig 2- 3 lure om dagen, og det ved jeg måske er i overkanten, men hun vågner ca kl 05 og er allerede træt kl 07 igen så der får hun den første lur. Den lur kan godt vare ca 1 time. Men som regel holder hun kun et par timer så er hun træt igen og bliver utidig, klynkende. Så ved 11 tiden får hun næste lur, ca 30 min. den sidste lur får hun ca 14.30 også ca 30 min.......
Det er rigtig meget tid man bruger på at vandre rundt og få hende til at sove. Hvor meget skal hun sove om dagen i den alder? Det andet soveproblem er om aftenen. kl. 19 er hun dødtræt, men når vi går ind for at lægge hende skriger hun når vi lægger hende til rette eller også begynder hun bare at lege. Vi sidder stadig med hende i armene indtil hun falder i søvn for hvis vi lægger hende i sengen så kravler hun bare rundt og leger, rejser sig op osv.
Har du gode råd til hvordan vi kan få hende til at falde i søvn i sengen? Jeg er lidt bekymret, da hun starter i vuggestue om en måned, og de går jo ikke rundt med hende i barnevognen eller i armene til hun sover, jeg kan nemlig ikke lide at hun skal græde sig i søvn.
Vi er lige flyttet, men hun virker rigtig glad og veltilpasset her, så jeg tror ikke, at uroen kan have noget med dette at gøre, eller? (Vi er kommet i orden og har boet her i 14 dage). Desuden er hun meget tæt på at begynde at gå, kan jeg se....kan dette have noget med uroen?
Jeg glæder mig til dit svar :-)