Svar: Vil ikke drikke modermælkserstatning - 6 mdr.
31. maj 2008
Alder:
6 mdr.
Hej med dig
Da din datter tager sutteflaske med vand, så kan hun jo sagtens finde ud af teknikken med at drikke af flaske. Grunden til at hun afviser modermælkserstatningen handler således nok om smagen. Det smager ikke som modermælk og desværre heller ikke selvom man søder det - hvilket ofte hjælper, dog desværre ikke hos jer.
Nogle gange kan man være heldig at barnet tager flasken med udmalket modermælk fordi smagen så er noget barnet kender og det kan være en mulighed for jer. Jeg kan se at du har forsøgt at malke ud, men så har blandet mme i modermælk og på den måde har smagen jo været anderledes ...
Ellers er det sådan at børn nogle gange trods mange forsøg ender med at tage flasken fordi mor ikke er der og amning således er udelukket. Om det kan være sådan hos jer tør jeg dog ikke garantere.
Hvis du har brug for at få en dag for dig selv, så må du forsøge at passe det ind, så du f.eks. ammer morgen og formiddag inden du tager af sted, din datter kan så få masser af skemad og vand i løbet af dagen og du kan amme igen aften og sen aften, når du atter er hjemme. På den måde kan tingene godt hænge fint sammen.
Håber dette hjælper jer lidt videre:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske