Svar: Skrumpebryster
11. marts 2004
Alder:
9 mdr.
Kære Anne
Tag det roligt og fortvivl ikke:o)
Det er helt naturligt at man efter en amning føler at brysterne bliver mindre og 'hænger mere'. Som du selv skriver så ændrer brysterne sig jo efter en graviditet og amning, hvilket hovedsageligt skyldes de hormonelle forandringer, man har været igennem. Brystvorten kan dog ændre facon, simpelthen fordi barnet har arbejdet med denne.
Måske har du også tabt dig i forbindelse med amning og det spiller også ind. det er derfor ikke usandsynligt at dine bryster vil ændre sig løbende, efterhånden som du tager lidt på igen, begynder på p-piller eller lignende. Kroppen skal lige have tid til at falde på plads og det ville da bestemt være synd, hvis du ikke ammede barn nr to af den årsag.
Indtil da, så er det jo godt at vi lever i en tid, hvor push-up Bh´en er opfundet:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske