Svar: Vågner tidligt - 3 mdr.
11. marts 2004
Alder:
3 mdr.
Kære Emma
Umiddelbart lyder din datter til at være meget normal. Du kan dog se om ikke ud kan få puttet et ammemåltid mere ind i løbet af dagen, så du ligesom får hende fyldt lidt bedre op til natten.
Sørg der udover for ikke at rumstere for meget rundt om natten, så hun lærer at om natten sover man og det er om dagen man sover. Derfor undgå at tænde lys, am hende i sengen liggende og skift hende kun, hvis det er højst nødvendigt.
Hvis ovenstående ikke hjælper så kan du evt. forsøge at give hende lidt vælling, men det skal først være når hun er fyldt 4 mdr. og hun skal ikke have mere end en enkelt flaske til natten. Det kan hjæælpe nogle i en overgang, og hvis hun så begynder at vise interesse for, hvad du spiser og følger dig med øjnene, så kan du forsøge med lidt skemad. Hun skal dog lige fylde 4 mdr først.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske