Svar: Brød
11. marts 2004
Alder:
8 mdr.
Kære Dorthe
Det er normalt at nogle børn ikke synes særlig godt om brød. Det kræver lidt tilvænning.
For nogle er det en optakt at få øllebrød, for andre er det et spørgsmål om at vælge brødtyper som er meget bløde og uden kerner. Jeg vil formode at I også der, hvor du bor, har mulighed for at købe 'lyst rugbrød'. Det vil sige rugbrød med et højt fiberindhold, men uden kerner og f.eks. lavet med gulerødder eller lignende.
Når du nævner børnekiks er jeg ikke helt sikker på, hvad det dækker over, men det lyder som kiks der er lidt søde og den søde smag sætter han sikkert pris på. Du kunne derfor prøve at give ham brød med lidt god marmelade eller simpelthen bruge lidt frugt (evt. frugtmos) som pålæg til brødet. Bare for at se om det så glider ned.
En hjemmebagt og lun bolle kan også være lykken, så måske skal du have fat i bageovnen:o)
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske