Brev:
Er træt af natteroderiet
9. maj 2008
Alder:
13 mdr.
Er træt af natteroderiet
Hej Helen,
Jeg skriver til dig fordi min datter på 13 måneder sover rigtig dårligt om natten. Hun bliver lagt i seng kl 19.00 hvor vi så skal sidde med hende i hånden indtil hun falder i søvn, dette kan vare alt fra 10 min til et par timer. Hun græder helt hysterisk hvis vi går fra værelset inden hun er faldet i søvn. Når hun så endelig er faldet i søvn, når hun at vågne et par gange inden vi selv går i seng ved 23 tiden. Når hun vågner skal vi igen ind og sidde og holde hende i hånden igennem tremmesengen. Dette kan nogle gange vare et par timer.
Når hun så igen falder i søvn, vågner hun tit et par gange om natten, hvor vi så igen skal ind og sidder og holde hende i hånden, og det kan ofte tage over en time. Hun vågner så kl 06.00 hvor hun vil op, og så er hun mega pylret hele formiddagen fordi hun ikke får en ordentlig nattesøvn. Hun er generelt rigtig pylret i øjeblikket, græder meget og er meget omklamrende. Hun vil ikke lege med de andre børn i vuggestuen, hun vil kun sidde på skødet af pædagogerne hele dagen.
Vi er efterhånden ved at være meget frustreret over alt det her. Det er meget få glade timer vi har derhjemme og det er ikke særlig sjovt. Vi ved slet ikke hvad vi skal stille op og håber du vil hjælpe os. Vi har overvejet om vi måske skal følge bogen "godnat og sov godt", mange er imod den bog, men har til gengæld også hørt positivt om den. Vi har prøvet at lade hende ligge lidt når hun græder om natten og nogle gange lykkes det at hun falder i søvn igen, men oftest græder hun bare mere og mere hvis vi ikke kommer.
Håber virkelig du kan hjælpe os og komme med nogle gode råd
Hilsen de fortvivlede forældre der savner deres glade pige og gode nattesøvn