Svar: Sover hun for meget? - 9 mdr.
27. februar 2008
Alder:
9 mdr.
Kære Theas mor
Jo Thea sover meget i forhold til gennemsnittet, men sådan er det jo med gennemsnit - nogle sover mere og andre mindre. Det I skal holde fast i er at hun trives og så må I tro på at hun er i stand til at regulere det selv.
Du beskriver jo en pige som kravler løs og som bruger sig selv rigtig meget fysisk. Jeg ved også fra dine tidligere breve at Thea er god til at sige til og fra og bruger meget energi på at kommunikere dette ud til sine omgivelser - det er derfor naturligt at hun måske bliver lidt mere træt i denne periode.
Derfor synes jeg at I skal putte hende og lade hende sove, når hun viser behov for det og så se om ikke det stille og roligt ændrer sig i løbet af det næste stykke tid. Det vil fortsat være normalt med 2 lure i løbet af dagen - ofte vil lurene vare mellem 2½-4 timer sammenlagt og om natten vil hun så sove så hun sammenlagt sover ca 14 timer i døgnet... At hun sover lidt mere er helt okay:o)
Håber ovenstående hjælper dig lidt videre (læs beroliger:o), fortsat held og lykke:o) god weekend.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske