Brev:
Vågen fra 2-5.30 om natten
22. februar 2008
Alder:
9 mdr.
Vågen fra 2-5.30 om natten
Kære Helen
Jeg er lidt desperat nu, derfor skriver jeg til dig igen....
Min datter er nu flyttet ind på eget værelse og det er gået fint med at putte hende der og hun har egentlig sovet bedre første del af natten. Men det har ikke ændret ved, at hun vågner ca kl 2 og er lysvågen til ved 5-6tiden. Jeg aner ikke mine levende råd!!!
Vi snakker ikke med hende, hvisker hvis hun er meget urolig, jeg har prøvet at få hende til at ligge selv og hygge sig i sengen til hun falder i søvn, men det er vist naivt....
Jeg har siddet med hende i gyngestolen og så sover hun til det øjeblik jeg lægger hende i seng! jeg har svøbt hende i dynen og vugget hende til ro, men hun bliver mere og mere vågen for hver gang jeg forsøger at lægge hende i seng. Det hjælper ikke at komme ind i vores seng, der er hun ligeså vågen og brokker sig også - ligger ikke og klarer det selv. Vi tænder ikke lys, jeg tilbyder hende vand, vi skifter som regel ikke ble om natten. Jeg lader hende ikke græde - tager hende altid op og trøster, men måske før nødvendigt?
Far er ikke vild med at skulle på banen om natten. Han bliver meget hurtigere sur og hun utålmodig end jeg gør, men hans argument er at vores datter er så morsyg at hun bliver hysterisk når det er ham og at hun har brug for mor på det nye værelse....
Jeg har sørget for at tumle meget i løbet af dagen, få meget frisk luft. Vi har gynget i babygynge på legeplads hver dag og gået tur med babybærestol (det elsker hun) og ture med barnevogn når hun skulle sove.
Hvad gør vi???? Sover hun for meget om dagen? (10-11-30 + 14.30- 15.30)
Jeg kan se du har en ordentlig bunke breve, men vi glæder os tålmodigt til at få et godt råd igen og ønsker dig god arbejdslyst ;-)
Karen
PS. Hendes rytme er som beskrevet i sidste brev. Hun sover igen to gange om dagen efter at hun har fået lov at sidde op i barnevognen og falde i søvn mens vi går en tur som du foreslog.
Jeg har også som du foreslog slækket lidt på serviceniveauet når hun ligger på gulvet og efter to dage kommer hun nu fremad :-)