Er ikke særlig rummelig mere

16. januar 2008

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Er ikke særlig rummelig mere

Hej Helen

Jeg er frustreret. Nu har jeg startet denne sætning rigtigt mange gange, så nu bliver det frit for leveren og sikkert lidt rodet, men håber du kan finde hovede og hale i det og råde mig alligevel.

Vi har prøvet at køre efter sovecoach.dk og egentlig fungere det til dels. Vores datter er begyndt at sove til 6.30 i stedet for kl.5 og vi er ikke længere vågen 5 gange om natten, men muligvis 2, og ikke i hele timer men bare 15 min. til hun er mættet igen. så det kan man jo kalde en succes:-). Det som gør at det kan afvige er feber eller anden form for sygdom.
Hun er heller ikke længere forstoppet, eller får nogen form for medicin mod det, så det kan man jo også sige fungerer :-) det sker dog at hun kan have lettere forstoppelse, i et par dage, men vi får det udreddet med frugtmos og masser af væske.

Men nu til min frustration. Aftensmaden er et helvede, jeg giver et eks. og bruger i aften:

Vi er alene hjemme og jeg har lavet hakkebøf med sovs og bløde løg og kogte gulerødder og dertil pomfrittes lavet i ovnen, som pt. er den eneste måde som hun vil spise kartoffel på.
Hun kiggede på maden, smagte lidt på det men spyttede det ud igen. så lænede hun sig tilbage og lagde fødderne op på bordet. Jeg tog dem ned og sagde nej til hende og holdt meget blidt på foden til hun lod den være nede, hvorefter jeg roste hende og sagde det var ...

Annonce

... flot, men op igen med det samme. Så flyttede jeg stolen væk fra bordet og når hun havde foden nede kom hun tilbage igen. Når jeg siger nej til hende om det er den situation jeg lige beskriver eller om det er, når hun vil slå katten med noget og jeg siger nej til hende og aer katten og siger aee aee, så kaster hun sig bagover og græder, men giver jeg hende lov så er hun helt ok igen.

Det samme sker når hun spiser, hvis ikke det lige passer hende, så kaster hun hovedet bagover og græder. Hun vil ikke spise grød til morgenmad og har ikke gjort det i et par måneder. Hertil morgen prøvede jeg igen med havregrød og hun kastede hovedet bagover og græd. Hvad er det jeg gør forkert?

Jeg kan på ingen måde få hende til at spise grød til morgen. Arbejder på rugbrød til frokost, men hun tager det i munden og presser det med tungen frem igen og spytter det ud. Hvad skal jeg give hende? Hun gider heller ikke rester fra aftensmaden, til frokost.

Umiddelbart er det eneste hun gider, frugtmos og helst uden havregryn. Så spiser hun yoghurt med havregryn, men det er som om hun kun gider en ting i en periode og så er det slut og derefter skal jeg opfinde den dybe tallerken igen, for at få noget i hende.

Jeg kan til tider blive så frustreret at jeg ikke magter/kan rumme hende, og bare synes hun er alt for meget.

Kan du ikke hjælpe mig?

Kærlig hilsen
Birgitte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Prævention - efter fødsel

Man kan godt blive gravid kort tid efter en fødsel - også selv om man ammer. Har I lyst til at genoptage jeres sexliv, er det derfor en god idé at finde en brugbar præventionsform.

Så længe du ammer, bør du ikke tage p-piller eller mini-piller, fordi østrogen nedsætter mælkeproduktionen, og fordi man endnu ikke kender langtidsvirkningerne, når medicinen går i modermælken.

I stedet kan det være en god idé at bruge kondom, også fordi det beskytter dig mod infektion....

Læs mere i Babylex

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Denne måneds præmie: Vind et par Gogsig barfodssko til din guldklump

Værdi 645 kr

tilmeld

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig