Brev:
Er ikke særlig rummelig mere
16. januar 2008
Alder:
12 mdr.
Er ikke særlig rummelig mere
Hej Helen
Jeg er frustreret. Nu har jeg startet denne sætning rigtigt mange gange, så nu bliver det frit for leveren og sikkert lidt rodet, men håber du kan finde hovede og hale i det og råde mig alligevel.
Vi har prøvet at køre efter sovecoach.dk og egentlig fungere det til dels. Vores datter er begyndt at sove til 6.30 i stedet for kl.5 og vi er ikke længere vågen 5 gange om natten, men muligvis 2, og ikke i hele timer men bare 15 min. til hun er mættet igen. så det kan man jo kalde en succes:-). Det som gør at det kan afvige er feber eller anden form for sygdom.
Hun er heller ikke længere forstoppet, eller får nogen form for medicin mod det, så det kan man jo også sige fungerer :-) det sker dog at hun kan have lettere forstoppelse, i et par dage, men vi får det udreddet med frugtmos og masser af væske.
Men nu til min frustration. Aftensmaden er et helvede, jeg giver et eks. og bruger i aften:
Vi er alene hjemme og jeg har lavet hakkebøf med sovs og bløde løg og kogte gulerødder og dertil pomfrittes lavet i ovnen, som pt. er den eneste måde som hun vil spise kartoffel på.
Hun kiggede på maden, smagte lidt på det men spyttede det ud igen. så lænede hun sig tilbage og lagde fødderne op på bordet. Jeg tog dem ned og sagde nej til hende og holdt meget blidt på foden til hun lod den være nede, hvorefter jeg roste hende og sagde det var flot, men op igen med det samme. Så flyttede jeg stolen væk fra bordet og når hun havde foden nede kom hun tilbage igen. Når jeg siger nej til hende om det er den situation jeg lige beskriver eller om det er, når hun vil slå katten med noget og jeg siger nej til hende og aer katten og siger aee aee, så kaster hun sig bagover og græder, men giver jeg hende lov så er hun helt ok igen.
Det samme sker når hun spiser, hvis ikke det lige passer hende, så kaster hun hovedet bagover og græder. Hun vil ikke spise grød til morgenmad og har ikke gjort det i et par måneder. Hertil morgen prøvede jeg igen med havregrød og hun kastede hovedet bagover og græd. Hvad er det jeg gør forkert?
Jeg kan på ingen måde få hende til at spise grød til morgen. Arbejder på rugbrød til frokost, men hun tager det i munden og presser det med tungen frem igen og spytter det ud. Hvad skal jeg give hende? Hun gider heller ikke rester fra aftensmaden, til frokost.
Umiddelbart er det eneste hun gider, frugtmos og helst uden havregryn. Så spiser hun yoghurt med havregryn, men det er som om hun kun gider en ting i en periode og så er det slut og derefter skal jeg opfinde den dybe tallerken igen, for at få noget i hende.
Jeg kan til tider blive så frustreret at jeg ikke magter/kan rumme hende, og bare synes hun er alt for meget.
Kan du ikke hjælpe mig?
Kærlig hilsen
Birgitte