Brev:
Succeshistorie - Et stort skridt i den rigtige retning... søvn og putning
3. december 2007
Alder:
7 mdr.
Nu har vi i den sidste måned arbejdet målbevidst på at vores søn skulle sove på sit eget værelse. Første skridt var afvænning af at amme ham i søvn. Det har vi opnået, og nu kan han falde i søvn på armen af os. At falde i søvn i sengen er næste skridt på vejen...
Her i week-enden flyttede vi så hans seng ind på hans værelse - det var nu eller aldrig. Første nat gik med en masse renden frem og tilbage, og en mor der endte med at sove på værelset. Anden nat - ændring af strategi, og nu var det farmand der puttede. Og til vores glædelige overraskelse, så vågnede vores søn kun 2 gange - kl- 23.30 og 4.30 - for at få mad. Og fik tidlig morgenmad kl. 6.30. Han sov altså fra kl. 18.30 til 6.30 på eget værelse!!! 12 timer... :-D 3. nat har stadig at vente på sig - men vi er optimistiske...
I processen har jeg brugt bogen - Sov gennem uden gråd - hvilket har gjort det mere målrettet og knap så famlende, samt de råd jeg har fået herinde.
En lille glad beretning fra os, som har kæmpet med vores søn og hans søvn.
Med venlig hilsen
Gitte