Brev:
Tandbørstning - 10 mdr.
10. februar 2004
Alder:
10 mdr.
Tandbørstning - 10 mdr.
Hej Helen
Lige et spørgsmål eller to angående tandbørstning på min søn som er 10 mdr.
Jeg er meget i tvivl om hvor grundigt de skal børstes, og om det er nok, at børste dem én gang om dagen?
Problemet er, at vi forsøger at børste dem grundigt, men han får ofte placeret sin tunge, så det er en fysisk umulighed, at komme ordentligt til. Så får jeg jo straks de værste tanker i hovedet om, at han får sorte tænder inden han fylder 2 år!
Det sker også engang imellem, at han får en kop saft eller juice, hvor han ikke altid får børstet tænderne efterfølgende - enten fordi han falder i søvn, eller fordi vi ikke kan komme til (pga. hans manøvrer med tungen). Er det meget skadeligt, når det ikke er i sutteflasken han får det?
Er det rigtigt, at tandpastaen i sig selv hjælper, da den bliver på tænderne?
Hvor galt er det, at tandbørstningen foregår inden natflasken med vælling?
Ja, det var mange spørgsmål, men jeg håber at du kan hjælpe mig, da jeg vil min søns tænder det bedste, og virkelig frygter det værste engang imellem, når jeg ikke føler at de er blevet børstet ordentligt.
På forhånd tak
Mange hilsner fra
Tine (og Tobias, som helst ikke vil have huller...)