Brev:
Tænder og jerndråber
10. februar 2004
Alder:
6 mdr.
Tænder og jerndråber
Min søn Daniel bliver 6 måneder om en uge, og jeg skal derfor til at give ham jerndråber. Min sundhedsplejerske anbefalede nogle der hedder euceferindråber. Men vi har købt nogle der bare hedder jerndråber 20 mg/g. Det er da formentlig det samme ikk? Skal han så bare have 5 dråber om dagen i grøden eller blot på en ske?
Og skal han have det uanset hvor meget andet mad han begynder at få (incl. kød)? Han får nemlig heller ikke modermælkserstatning. Men hvor længe bliver man ved med at give jerndråber?
Et andet spørgsmål er ang. den tand Daniel lige har fået. Dvs. der er kun små takker der er kommet frem. Men jeg skal vel til at børse den nu eller hva? Hvad børster man den med? Og skal der noget specielt tandpasta på eller skal den bare børstes med lidt vand på?
På forhånd tak for svarene.
Knus Ditte og Daniel.