Svar: Kost og modermælkserstatning
10. februar 2004
Alder:
8 mdr.
Din datters kostplan ser fin ud:o) Det er fint at fortsætte med vand af kop til måltiderne og du må også gerne give hende sødmælk af kop eller bruge sødmælk i madlavningen. Du behøver derfor ikke at lave specielmos til hende, hvis I selv skal have f.eks. kartoffelmos, så kan du lave den på sødmælk og det kan hele familien spise.
Der er ikke nogen grund til at skifte til vælling eller tilskudsblanding til natten. Du kan roligt bibeholde allomin, især hvis hun sover godt på dette.
Hvis I selv spiser aftensmad kl 20 er det fint at hun først får mad her. Ellers ville jeg tilbyde hende at få aftensmad, samtidig med jer og så tilbyde pæremos som dessert.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske