Brev:
Går ikke selv og generelt en træls periode
6. november 2007
Alder:
15 mdr.
Går ikke selv og generelt en træls periode
Hej Helen
Så har jeg været til 15 mdr's vaccination med vores datter. Jeg nævnte for lægen, at hun stadig ikke går, og han var helt uimponeret og ville ikke engang undersøge hende. "Det kommer nok!" sagde han, og spurgte heller ikke til, hvad hun så gør i stedet, og om hun rejser sig osv (det gør hun ikke).
Hmm
Det står i lidt skarp kontrast til vores utålmodige dagplejemor, der har haft tilkaldt kommunens tilsynsførende pædagog og fået nogle øvelser at lave med hende, og yderlige kontaktet en fysioterapeut mhp et tilsyn.
Jeg synes, det hele er lidt frustrerende, og jeg synes, det efterhånden er et helt projekt, som vi ikke rigtig er en del af, og at der er al for meget fokus på det, vores datter IKKE kan, frem for alle de ting hun KAN og som hun hygger sig med og har det sjovt med.
Men selvfølgelig gør dagplejemoren det i en god mening.
Ellers er hun (vores datter) inde i en lidt træls periode, hvor hun er ekstremt glad for mor. Hun græder, som blev hun slået, bare jeg vender ryggen til - puha, det er anstrengende. Det er lidt svært, hvor meget man skal imødekomme hende, og hvor meget man skal ignorere det? Så snart jeg tager mig af hende, er det ingenting i vejen mere.
En anden ting, der er lidt svær er, at hun tilsyneladende overhovedet ikke forstår skælud... I aften sad hun med en tallerkenfuld pasta-skruer og broccoli, og fejede pludselig en stor del af det ned på gulvet. Hun så overhovedet ikke trodsig eller provokerende ud - men nærmest som om hun tænkte "Sådan, så fik jeg ordnet dét!" og da jeg råbte (meget) højt, smilede hun mildt til mig, og forbandt åbentbart slet ikke mit råberi med det, hun lige havde gjort. Lidt senere gentog det sig.
Puha. Det er ikke altid lige nemt at være forældre...