Brev:
Kost 8 mdr
6. februar 2004
Alder:
8 mdr.
Kost 8 mdr
Når jeg læser pjecer om mad til børn, så bliver jeg indimellem lidt frustreret. Min datter er lige rundet 8 mdr. og i følge diverse "madplaner" så skulle hun have 5-7 måltider om dagen og af mange forskellige slags råvarer. Tæller amning med? Vi har følgende madplan, og jeg er i tvivl om den er varieret nok:
Kl. 06.00 Amning
Kl. 08.30 havregrød el. øllebrød hj.lavet
Kl. 13.00 købe øko fuldkornsgrød med modermælkserstatning evt. med most banan el. æble. Hertil sidder hun selv og spiser ½ skive bondebrød.
kl. 16.00 Amning
Kl. 18.30 hj. lavet grøntsagsmos med det kød vi også får samme aften. Indimellem med klumper, andre gange mere fint.
Kl. 20.00 Amning
Det fungerer super godt for os, og jeg er meget opmærksom på at hun får mere og mere af vores kost, men får hun nok ernæring ifølge vores madplan?
Nogle dage lader jeg hende selv få tallerkenen med mos, og hun får også noget op med fingrene. Andre gange sidder hun selv og spiser små stykker rugbrød, skorper og andet med et fint greb.
Hun får derfor 3 faste måltider og 3 amninger, jeg har svært ved at indføre flere måltider, da dette mætter hende rigeligt.
Hun er lige begyndt at sove helt igennem om natten også.
1. Er kosten varieret nok? Det skal siges at jeg har meget mælk endnu, og amning har altid gået rigtig godt hos os, så vi nyder det begge to stadigvæk meget. Hvornår er det bedst at holde med at amme?
2. vil helst blive ved med at amme til hun er ca. 1 år, hvordan lyder det ?
Med venlig hilsen
Lolle