Brev:
Kravle - hvornår ?
6. februar 2004
Alder:
8 mdr.
Kravle - hvornår ?
Hejsa
Hvornår er det mest normalt at barnet kan kravle?
Min datter har lige rundet 8 måneder, og gider ikke rigtig ligge på gulvet. Da hun var 5 måneder fandt hun ud af, at det at sidde på rumpen var det allerbedste, og det er det stadigvæk. Hun kan meget i siddende stilling og falder ikke når hun skal række efter noget osv. Derudover elsker hun at gå med os i hænderne og at stå op ad noget (kan ikke selv rejse sig ).
Hun er meget rankt i ryggen og god til at sidde rank og går flot med os i hænderne. Til gengæld er jeg bange for at hun ikke kommer til at kravle, fordi hun "keder" sig ved at ligge på maven og tager ikke benene op under sig eller gør nogen tegn til det. Jeg ligger hende alligevel både på mave og ryg ofte i løbet af en dag, men så ligger hun bare og leger lidt og kalder hurtigt, altså hun gider det ikke rigtig, vil hellere op at sidde.
Hun rullede da hun var blot 2 måneder, men det vil hun heller ikke længere. Det duer ikke det med at ligge. Så er mit spørgsmål, hvordan hun skal komme til at kravle, kan jeg hjælpe hende på vej? Er hun sent på den med at kravle eller hvordan? Hun gør slet ikke tegn til noget.
Med venlig hilsen
Lolle