Svar: Pasning af helt små babyer?
5. februar 2004
Alder:
1 mdr.
Tillykke med den lille dreng
Der findes andre mødre som har det som dig, så du er bestemt ikke den eneste. Når det er sagt så synes jeg dog at en lille dreng på kun 1 mdr... han har da mest brug for sin mor, har han ikke?!
Men du har da ret i, at hvis mor er ved at gå i spåner, så kan løsningen da være at få drengen passet, så mor er så meget mere 'på', når hun er hjemme igen.
Jeg ved at den kommune du bor I har en rigtig god politik for børn og gør meget på dette område. Men tilbudene gælder først når barnet er 6 mdr. gammelt. Nogle kommuner har også det der hedder farmor/mormor ordning, om det eksisterer hos jer ved jeg ikke. Jeg synes dog at du skulle ringe til kommunen og hører hvad muligheder der er for jer.
Derudover synes jeg at du skulle snakke med din sundhedsplejerske. Det ville være en god idé at du deltog i en mødregruppe, hvor du sammen med andre nybagte mødre kunne foretage dig noget. I kan jo gå til babysvømning sammen, gå i baby-bio, til gymnastik osv. Der er masser af muligheder.
Du kunne måske også aftale med farforældrene at de kom over et par dage, så du kunne få læst til din eksamen. Det ville de sikkert nyde.
Ellers er der nok ikke andet at gøre end at sætte en annonce i avisen, hvor du søger en resserve-bedste, som vil være interesseret i at passe den lille dreng.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske