Brev:
Vil ikke spise i vuggestuen
13. september 2007
Alder:
10 mdr.
Vil ikke spise i vuggestuen
Kære Helen,
Vi er nu godt i gang med indkøring i vuggestuen, og det går bare så godt. Kasper er glad, når han bliver afleveret, og han er glad, når han bliver hentet. Så indtil videre så går det rigtig godt.
Dog havde jeg i dag en snak med pædagogerne, da de er bekymret for Kasper, fordi han ikke spiser noget. Han bliver tilbudt en bolle og frugt om formiddagen, men bollen splitter han bare af, og frugten spytter han ud igen. Til frokost lukker han bare munden, og nægter at spise noget. Dvs at han fra kl 8 - 14 ikke får noget som helst indenbords.
Han har aldrig været den store spiser til frokost, men jeg plejer dog at kunne få ca 1/4 rugbrød med pålæg og lidt grød i ham. Men det lykkes altså ikke for dem i vuggestuen. I dag prøvede de at give ham lidt havregrød, men det ville han heller ikke have.
Ellers ser hans madindtag således ud:
6.30 Vågner - 200ml vælling
7.30 Havregrød med frugtmos (hjemme) (3/4 dl havregryn, 150 ml MME, 100 ml vand). Spiser det meste
9.00 1 bolle og frugt i vuggestue. Spiser ingenting
11.30 Frokost i vuggestue. Spiser ingenting. I weekender spiser han hjemme 1/4 rugbrød med leverpostej eller makrel eller smøreost eller lign. Fuldkornsgrød eller lign til at fylde i maven
15.30 Frugt eller frugtmos. Spiser næsten aldrig noget. Har forsøgt ALLE slags frugt, men det ryger bare lige ud igen. Har også forsøgt A38, tykmælk osv men uden held.
Det eneste, han vil have, er banandessert med yoghurt (glas fra Nestlé) eller en opskrift fra Annabel Karmel med æble, pære og kanel
18.00 Aftensmad. Det samme som os. Evt lidt ekstra grøntsagsmos
19.30 Puttes med 200 ml vælling
Har du nogle ideer til, hvad jeg/ vuggestuen kan gøre for at få ham til at spise noget mere? Det er jo ellers mange timer uden noget i maven
Hilsen Sandra