Brev:
Vågner pludselig om natten - 15 mdr.
10. september 2007
Alder:
15 mdr.
Vågner pludselig om natten  - 15 mdr.
Hej Helen
Nu har vi jo aldrig rigtig haft problemer med at få vores datter til at sove og hun har siden hun var 6 md sovet igennem om natten fra 19 aften til 7 morgen, men nu mærker vi søreme hvor hårdt det kan være...
Hun har været forkølet (hendes første forkølelse) og det har nu varet i to uger. Det er helt tydeligt at hun ikke sover så godt og er generet af at hun ikke kan trække vejret så nemt, men det er dog mærkeligt at hun vågner op til 12 gange på en nat og slet ikke er til at trøste. Hun starter med at klynke, hoste og hakke og så giver vi hende sutten, men så sætter hun sig op i sengen og vil ikke ned at ligge igen.
Vi aer hende og prøver at ligge hende ned igen og da det ikke hjælper tager vi hende op og vugger hende i vores arme, som da hun var spæd (rimelig anstrengene eftersom hun nu vejer 10 kilo og vrider sig i vores arme) Mens hun har været syg har vi givet hende en flaske når hun vågner og der drikker hun 200 ml (hun får også stadig aftenflaske inden hun skal sove) Men det er faktisk det eneste der virker. Så snart vi ligger hende ned igen bliver hun helt hysterisk og græder meget voldsomt.
Det er ren tortur og vi er ved at være meget kraftigt i underskud med vores søvn.
I nat blev vi nødt til at tage hende op og læse en bog for hende for at få hende til at slappe af. Og det var noget der passede damen. Hun snakkede og grinede og var helt i hopla. Lidt senere puttede vi hende igen og hun begyndte at græde igen, men meget mindre voldsomt og det var ikke den samme slags gråd og ikke konstant, så vi lod hende falde i søvn selv, og det gjorde hun også i løbet af 15 min.
Vi tænker lidt om hun evt har ondt nogle steder, eller hun måske drømmer vildt meget? Har du nogle ideer til hvad man kan gøre når hun vågner så mange gange og græder?
Hilsen
de desperate forældre